Ik heb last van extreme huiduitslag al weken/maanden lang. Ik heb crème voor schurft en ook antibiotica gehad maar dat leek niets te doen. Een tijd terug wel vlooien aangetroffen bij mijn kat maar nu al maanden lang aan het behandeling met pipetten en in huis met de spray, ik vind op de kat tijdens het kammen geen vlooien meer maar mijn uitslag blijft en blijft ook nieuw bijkomen, het jeukt verschrikkelijk. Is dit niet goed behandelde schurft of toch vlooien? Het zit op veel meer plekken dan alleen te zien op de fotos vooral benen, enkels... nu ook buik, billen en armen. Mijn vriendin die hier regelmatig logeert heeft ook wat plekken gekregen.
Ik zou terug naar de huisarts gaan en een verwijzing naar een dermatoloog vragen. Die zal het beter kunnen beoordelen dan mensen op een forum
Het lijken toch vlooienbeten
Ik ben radeloos, van de huisarts word ik niet wijzer. Heeft er 0.01 seconde een snelle blik op geworpen, zei dat het schurft was en heb weer zalf gesmeerd en nu ook tabletten tegen schurft gehad. Afgelopen maandag was de 2e keer en nu voel ik weer nieuwe bultjes en alles jeukt. Ik lig echt open en word knettergek, dit is al maanden bezig. Vlooien? Bedwantsen, schurft, schimmel?? Wat is dit toch?!?!
Ik zou een verwijzing naar een dermatoloog vragen.
En als het wel schurft zou zijn, helpt het niet om alleen medicatie te gebruiken, zonder daarbij het omgevings protocol ook te volgen.
Dit geldt voor vlooien en andere "beestjes" trouwens ook.
Nog even een toevoeging op de vlooien: als je de poes behandeld hebt,maar de vlooien niet helemaal uitgeroeid zijn,dan zul je idd op de poes geen vlooien meer vinden. Die is door dat hij/zij behandeld is niet interessant meer. Daarom zoeken ze een andere gastheer en dat ben jij in dit geval. Je zou dan nog een keer je hele huis van onder tot boven moeten behandelen om er van af te komen en dit herhalen tot alle stadia van de vlo uitgeroeid zijn. 1x is dus niet genoeg!
Hoezo wordt je er nie wijzer van? De huisarts heeft je toch gezegd wat het is en je daar medicijnen voor gegeven