Zoeken Vraag het forum

Latex

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Vicksken

hallo, al jaren heb ik een latex allergie en ook de kruis allergie. Nu sinds kort moet ik een kleine gebitsprothese dragen. Mijn vraag is of iemand hier weet welke veilig en latexvrij is om te gebruiken,  ik heb namelijk al een aantal anafylactische shock gehad dus ik speel liever op safe. De tandarts en apotheek konden mij geen antwoord dienstig zijn. Merci alvast 

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je moet dat navragen bij diegene die de prothese maakt. En die naam/adres/telefoonnummer zou de tandarts je wel moeten kunnen geven

Reageren
    Vicksken

Ik bedoelde welk fixeer middel er veilig is voor de prothese vast te hechten,  de prothese heb ik al en is veilig, sorry voor het misverstand

Reageren
    John (moderator)

aha
    Eigenlijk moet je dan naar de drogist gaan en kijken wat er op de verpakking van de tubes staat. Want als er latex in zit moeten ze dat vermelden.

Reageren
    Vicksken

Ahzo,  dus eigenlijk ben ik veilig zolang er geen latex vermeld wordt, goed  om weten, dank

Reageren
Reageer op: Latex
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.