Zoeken Vraag het forum

allergische reactie op crocs (colofonium)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • ilonkaietje1979

hallo,

ik heb in het verleden crocs gedragen ik werk in de zorg dus echt heerlijk aan je voeten..alleen het begon met jeuk en roodheid later gingen mijn hele voeten open na later onderzoek blijkt dus dat er colofonium in de crocs verwerkt zit (daarover heb ik contact gehad met de fabrikant) en daar ben ik echt heel allergisch voor dat was al uit een allergie test gekomen in het ziekenhuis.

colofonium word in vele producten verwerkt zoals schoenenlijm, krantenpapier, pleisters,douchecremes met dennegeur en dus ook schoenen. Ook een heg snoeien lukt niet het word gewonnen uit de hars van een denneboom.

als is last heb van de colofoniumallergie zwel ik helemaal op gewone allergietabletten helpen niet alleen pretnison en aldoende kom je erachter waar je allemaal niet tegen kan heel vervelend. zijn er meer mensen die zo heftig hierop reageren aanverwante allergie is perubalsem
    groet i

2 reacties
    Reageren
    Marc

Colofonium zit in: papier, karton, pleisters, postzegellijm, isolatieband, insectenkleefstrips, plakband, lijm, kauwgom, poetsmiddelen, shampoo, ontharingscrème, cosmetica, kerstbomen, vuurwerk, drukinkt, rubber, vloerbedekking, verf, soldeersel, vloerwas, meubelwas, autowas, koelvloeistof, medische crèmes, tandheelkundige productentennisrackets, golfstokken, bowlingballen, handschoenen en dansschoenen.

Reageren
    Jeroen

Hallo ik heb een colofonium allergie en heb het op mijn handen het is nu zodanig erg dat ik niet eens mijn Sleutels uit mijn zak kan pakken of kan spelen met mijn kinderen zijn er goede tips voor zou zo fijn zijn een beetje verzachting

Reageren
Reageer op: allergische reactie op crocs (colofonium)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.