- andreas22 december 2018 om 02:41
hi, ik heb al vele jaren last van stekende prikkels en als het lang aanhoud en doordringt dan ook jeuk op mijn buik en lichaam. Maar ik twijfel of ik netelroos heb omdat iedereen het steeds heeft over huiduitslag en puisten en rooie plekken en die heb ik niet. Alleen stekende prikkels van waarschijnlijk diep onder het huid bij inspanningen en warmte van de verwarming. Als die ” aanval” komt ben ik even uitgeschakeld en moet ik elke keer koud water over mijn buik en lichaam wrijven. Ik heb dit al vele jaren en het komt met golven. Wat heb ik nou precies?  Zijn er middelen die deze steken ( ik denk dat lijkt op de  stekende prikkels van brandnetel.)  een beetje kunnen verlichten?.( 50 percent) Dank u !! ( ik ben van gemengd Surinaamse afkomst)
5 reactiesReagerenCatootje22 december 2018 om 08:47Kan soms te maken hebben met tekorten aan bepaalde voedingsstoffen, zoals vitamine D en B12. Je zou advies kunnen vragen op orthomoleculair gebied.
ReagerenJohn (moderator)
22 december 2018 om 23:58Ben je met de klachten ook al bij de huisarts geweest?
ReagerenAndreas23 december 2018 om 23:06ja, die zegt dat het waarschijnlijk netelroos is. Maar ik heb al twee keer verschillende medicijnen gekregen en beiden helpen niet. Mischien dat een allergie test van de huid me verder zou kunnen helpen?
ReagerenJohn (moderator)
24 december 2018 om 01:10Je zou een allergietest kunnen laten doen
ReagerenNani18 september 2025 om 01:02Je zou even je ijzer/ferritine ff checken ik loop jaren lang met netelroos. Ziekenhuis in en uit zelfs prednison infuus gehad! Niks hielp het moest van zelf overgaan dermatoloog in en uit niemand die mij kon helpen, huisarts die globaal keek naar mijnbloed waarde en zei ja is goed niks aan de hand. Tot ik ben veranderd van dermatoloog en die zei ik ga je ijzer ferritine en bloedarmoede checken (extreem veel haaruitval) ja hoor jaren lang ijzer tekort + Ferritine te kort grens aan bloedarmoede! Dit doet heel veel met je lichaam vooral de netelroos wat ik opeens kreeg sinds 3 jaar nooit last gehad van huiduitslag etc, ik had zoveel klachten en later viel alles op z’n plek, ijzerinfuus gehad dit is 7 weken geleden mijn lichaam is nog bezig. Maar de kleinere klachten is al weg, de langdurige klachten heeft nog tijd nodig. Onderschat ijzer te kort niet! Doet veel met je lichaam!
Reageren