Zoeken Vraag het forum

Roken na amandeloperatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo, ik ben 19 jaar en mijn amandelen zijn er 8 dagen geleden uit gehaald. Heb nog wel redelijk wat pijn maar het begint wel af te nemen. De witte korsten achter in mijn keel zijn ook al verdwenen. Nu is mijn vraag: na hoe lang kan of mag je ongeveer weer roken. Lijkt mij wanneer de wond dicht is toch? Maar na hoe lang is dat?

17 reacties
    Reageren
    yordi1

Ik was gewoon gestopt met het roken…

Reageren
    John (moderator)

In ieder geval als alle wonden dicht zijn. Het kan namelijk invloed hebben op de genezing en verhoogd het risico op infecties.

Reageren
    Anoniem

Hoe kan je zien of deze dicht zijn? En na hoe lang is dat meestal?

Reageren
    John (moderator)

Dat is niet voor iedereen hetzelfde. Maar 10-14 dagen moet je daar wel voor rekenen.

Reageren
    Suuz

Ik ben eergisteren geopereerd 2dagen verder heb ik 2jointjes gerookt en een paar peuken eten lukt niet

Reageren
    John (moderator)

Roken is zeer dom! Maar daar zul je zelf wel achter komen.

Reageren
    Anoniem

Ik heb na mijn keelamandelen operatie steets zo zin in een sigaretje ik ben ( dagen geleden geopereerd en heb vandaag 1 gerookt. Maar ik slik nu wel ibuprofen dat kan toch niet erg zijn 1 ?

Reageren
    John (moderator)

Het zou de genezing kunnen vertragen dan is er ook meer kans op een infectie

Reageren
    Zaza

Ik ben nu 6 dagen geleden geopereerd. Is het erg schadelijk als ik een half jointje rook in de avond? Ik word gek van het niet blowen!

Reageren
    John (moderator)

Dat is niet verstandig. Het kan het genezingsproces vertragen en er kunnen infecties ontstaan.

Reageren
    Anoniemm

Ik ben nu zelf al even gestopt met roken na mijn amandel operatie aanstaande Dinsdag zit ik op 3 weken kan ik weer roken ? Het zal mij zoveel meer rust in mijn hoofd geven ik praat roken echt niet goed ofzo maar het geeft mij gewoon net wat meer rust in mijn hoofd ik ben zelf bijna 30

Reageren
    John (moderator)

Als alle wonden geheelt zijn kan dat. Eerder zou ik dat niet doen want het kan de verdere genezing vertragen wat weer tot infecties kan leiden

Reageren
    Anoniemm

Bedankt maar wanneer is het dan wijsheid ofja wijs is het nooit om te roken maar is het een veilige haven na de operatie ?

Reageren
    John (moderator)

Ik schreef al: als alle wonden zijn geheeld.

Reageren
Reageer op: Roken na amandeloperatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.