- Anoniem8 maart 2017 om 22:28
Hallo,
3 dagen geleden heb ik mijn amandelen laten verwijderen. De ingreep viel mee en de pijn ook. Vandaag, op dag drie, is het tot nu toe het pijnlijkst maar te vergelijken met een flinke amandelontsteking.
Na de operatie ben ik 2 dagen gestopt met roken, maar na mij zo erg te vervelen heb ik gefaald en heb ik nu weer gerookt. Ik rook nu niet meer als 5 sigaretten op een dag.
Mijn vraag is zijn er hier mensen die ervaring hebben met roken na zo’n operatie? En heb je echt zoveel meer kans op nabloedingen?4 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 maart 2017 om 22:31Ja die kans is er. Maar vooral meer kans op infecties en vertraagde genezing
ReagerenAnoniem3 september 2017 om 14:25Hallo anoniem,
Ik ben dinsdag geopereerd en heb sindsdien niet meer gerookt. Wel wil ik aankomende dinsdag (1 week na me operatie) weer heel graag een sigaretje opsteken. Heb jij nog narigheid gehad toen je 2 dagen erna alweer begon?.
Ik heb denk precies hetzelfde als jou ook niet heel veel last ervan (gelukkig maar).
Groetjes.
Ps. Ik hoor het graag van u.
Reagerenanoniem5 februari 2024 om 18:29ik heb volgende week maandag mijn operatie en ben vandaag gestopt met roken. Nu lees ik in de folder dat ik 8 weken van te voren al had moeten stoppen met roken. is dit ernstig en moet ik mijn operatie nu verplaatsen?
ReagerenJohn (moderator)
5 februari 2024 om 18:50Dat moet je even navragen bij de poli KNO
Reageren