Zoeken Vraag het forum

Alcohol

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi allemaal,

Ik heb 9 jaar lang overmatig alcohol genuttigd en ben sinds kort gestopt.
    Vooral de afgelopen begon ik last te krijgen van verschillende klachten.
    Het gaat om paniek aanvallen, een labiel gevoel, slechte nachtrust en hartkloppingen. Heeft iemand nog goede tips om met deze klachten om te gaan? Het laatste wat ik wil is weer toegeven aan mijn drang naar alcohol.

Cees

3 reacties
    Reageren
    Anoniem

Beste Cees,

Uit jou verhaal maak ik op dat je verslaafd bent. Een verslaving is moeilijk te overwinnen. Het beste middel is eigenlijk afleiding. Je eetlust en dagritme zijn verstoord en je lichaam is uit balans. Dit komt doordat je een onderdeel uit je vaste patroon los laat.

Reageren
    Anoniem

Hoi,

Bedankt voor je bericht. Ja, daar ben ik al van op de hoogte! De huisarts had al gezegd dat afkicken een moeilijk traject is. Ik weet ook al dat afleiding een belangrijk onderdeel is en daarom ben ik gaan kickboksen.
    Ik ben eigenlijk vooral op zoek naar concrete tips om mijn klachten te verminderen. Deze klachten zorgen er namelijk voor dat ik zelfs de dagelijkse bezigheden bijna niet kan volhouden.

Cees

Reageren
    Ishi

Hoi Cees

Goed van je dat je de koe bij de hoorn gevat hebt en bent gestopt. Geen gemakkelijke keuze. Ik ben zelf net de 11e April uit detox (1e keer)gekomen, en herken je symptomen maar al te goed. Wat ik nu doe bij paniek aanvallen en hartkloppingen, zijn ademhalingsoefeningen. Gewoon een paar minuten rustig en vooral langzaam en bewust ademhalen. Ik hou zelf niet van thee maar als je slecht slaap moet je eens googlen op theesoorten voor de nachtrust. Ga hier geen reclame maken. Zal je nog verbazen. Mij in iedergeval wel.
    Gebruik het nu af en toe (kamille o.a). Ik hoop dat je hier iets aan hebt, ik heb gehoord dat de klachten van zelf minder worden, hou dat maar in je achterhoofd.

Heel veel sucses Cees en geef niet op!

Quinten Mantez (23 dagen droog)

Reageren
Reageer op: Alcohol
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.