Zoeken Vraag het forum

Extreme katers

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben altijd al wel bekend geweest met mij flink ziek voelen na een avondje stappen. Maar sinds 1-2 jaar is een biertje/wijntje drinken bijna geen lol meer. Ik ben na het drinken van 3-4 biertjes over een hele avond, de volgende dag gewoon echt ziek (misselijk, hoofdpijn, droge mond, af en toe duizelig). Snel dronken ben ik niet. Een avondje flink doorhalen zorgt voor een tweedaagse kater.
    Alle tips zoals een goede bodem, water/fris tussendoor en voor het slapen, etc. hebben geen effect. Verder heb ik een gezonde levensstijl (gewicht, sport, eten).

[b]Iemand nog een verrassend goede tip? Of een verklaring voor mijn extreme reactie op alcohol?
    [/b]

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Heel goed mogelijk dat je alcohol gewoon niet verdraagt. Dat komt wel vaker voor.

Wat je zou kunnen proberen om een kater te voorkomen na een avondje stappen (dat is dus niet klem zuipen)is het volgende:

Neem voor het slapen gaan:
    1 panadol 500 mg
    2 vitamine B complex tabletten
    3 vitamine C tabletjes
    allemaal achter elkaar innemen met ruim water en slapen gaan.

Het is ook beter om na het drinken niet meer te eten.

Een andere mogelijkheid is:
    Nux Vomica Pentarkan van VSM, gebruik volgens bijsluiter.

Reageren
Reageer op: Extreme katers
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.