- Mienona18 februari 2016 om 18:43
Hallo,
Wie weet wellicht de oorzaak of herkent dit?
Na een avondje drinken/stappen de volgende dag de hele dag doodziek voelen. Ik heb dit dus ook. De meeste mensen hebben dit na zich totaal klem gezopen te hebben, maar zodra ik voel dat ik een drankje op heb ik het al te laat. Op dat moment ben ik totaal niet dronken of aangeschoten maar voel je gewoon dat je een drankje op hebt. De volgende dag ben ik dan helemaal kapot
– Kotsmisselijk
– Het gevoel dat je elk moment flauw kan vallen
– ontzettend duizellig ( persoonlijk denk ik oorzaak van misselijkheid )
– NOOIT HOOFDPIJNHoe ik lig of sta of zit het maakt niet uit en gaat ook echt niet weg. Ik heb meerdere dingen geprobeerd en vind de opmerkingen van ” Gewoon niet drinken ” en ” Je kan er gewoon niet tegen een beetje kort door de bocht. Ik heb zowel drinken van water of fris tussen het alcohol drinken door geprobeerd. Ook paracettemol en een aantal glazen water voor het slapen gaan hebben geen nut. Ik ben 17 jaar oud en vind het vreemd aangezien ik met mate drink en de volgende dag kapot ben, maar als ik bijvoorbeeld bij een vriend slaap die zich helemaal klem heeft gezopen de avond ervoor lachend zijn bed uitstapt en nergens last van heeft. Ook jongens die jonger zijn dan mij en stevig drinken ’s weekend hebben nergens last van de volgende dag ( enkelt suf en moe ). Ik baal hier erg van aangezien ik nooit is lekker los kan gaan. Ik hoef me niet persee klem te zuipen maar een avond uit zonder gedachtes dat je de volgende dag ziek bent lijkt me heerlijk. Misschien is een oorzaak dat ik amper groente en fruit eet. Ik heb ook gelezen dat het kan leggen aan je schildklier of vitamine te kort. Ik heb meerdere keren bloed geprikt voor andere dingen maar daar kwam geen te kort of te veel van iets uit.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Groetjes
1 reactieReagerenJohn (moderator)
18 februari 2016 om 19:22Eten kan heel belangrijk zijn. Als je niet voldoende of gezond genoeg eet heeft dat gevolgen voor je lichaam. Ook onvoldoende eten voordat je drinkt kan problemen geven.
Ook je maag kan de oorzaak zijn. Een geïrriteerd maagslijmvlies bijvoorbeeld.
Een allergie is ook mogelijk. Misschien allergisch voor alcohol of een ander bestanddeel in de drank.
Probeer eens wat aan je voedingsgewoonten te gaan doen. Eet meer groenten en fruit
Reageren
Zorg dat je fatsoenlijk hebt gegeten voordat je gaat drinken.
Vermijd na het drinken vet eten.
Gebruik geen drugs in combi met alcohol