- Anoniem26 november 2013 om 03:18
hallo,
allereerst sorry voor de vage titel.
ik ben pas 17 jaar[m] geworden.(ADHD/Gilles de la Touretes) Ik had een van de hevigste vormen van ADHD, ik kan er sinds ik in 5 jaar therapie heb gezeten heel goed mee omgaan en ben daarom ook vele malen rustiger.
Alles wat ik ga zeggen is erger dan ik normaal heb.Ik heb geblowd vanaf dat ik eind 15 was(actief bijna elke dag). totdat ik 16 en een half was toen ben ik heel erg gaan minderen. (1 jointje per maand soms uitschieters van een week waarin ik wel blowde).
Geen zorgen ik heb geen probleem qua afkicken, heb vrienden die druk leveren erop maar heb ze paar weken geleden even goed duidelijk gemaakt dat ik dat dus niet meer wil, ik kan namelijk slecht tegen groepsdruk.
ook heb ik een keer 1 pil xtc gedaan (lambo) met alcohol (ik weet dom, was ontiegelijk leuk, ga het geen 2e keer doen)ik ben ongeveer 2 1/2 maand gestopt met roken, maar ik blowde wel af en toe, ook zat ik er heel vaak bij(echt bijna iedere dag). ook kom ik iedere dag in aanraking met rokers, sta er meestal bij.
Nu op naar mijn probleem.
1.
Ik voel me sinds een tijdje niet meer mezelf.
ik vind dit redelijk moeilijk uit te leggen want het is een heel apart gevoel dat al lang aanhoudt.
ik ben afwezig, praat veel in mezelf. en ik kan niet meer nadenken zoals vroeger (dit werd erger nadat ik stopte met alles) dit is vooral op het gebied van concentratie. mijn gedachten springen snel af naar een ander onderwerp en daarom gaat school heel moeilijk.
ook leg ik links veel minder snel. ik denk bij heel veel dingen er niet meer over na. net of er heel veel linkjes gewoon simpel weg zijn weggevallen.2.
Ik voel me heel raar net als een crack junkie of iets in die geest. ik beleef alles heel anders dan normaal.
Net of ik in een wereld zit waar alleen ik en me vrienden echt zijn. ook zijn mijn gedachtes heel opgesloten in de kamer waar ik zit. (ik kan niet goed uit deze kamer denken).
Ik beleef alles zwart/wit3.
Ik weet niet of dit door invloed van buitenaf komt of door iets anders maar ik ben ook veel agressief geworden(in taal). ik ga veel sneller discussies aan, irriteer me aan kleine dingen van de mensen waarmee ik dagelijks mee om ga. en vat veel dingen aanvallend op.4.
Ik slaap ook heel raar,
mijn slaap ritme is veranderd van half 1 tot half 8 naar 4 uur tot half acht (meestal later).
maar ik ga wat melatonine halen (1mg)(als steuntje in de rug) om mijn slaap ritme weer op orde te krijgen.5.
Als ik iets vettig’s eet of iets waar suikers in zitten voel ik me nu ook al heel snel misselijk. en eet ook minder de laatste tijd.Ik snap dat dit waarschijnlijk moeilijk te begrijpen is maar weet iemand waarom dit gebeurt?
waarom voel ik me zo.
Ik wil niet in zwart/wit leven.Bedankt.
Anon
10 reactiesReagerenTandor126 november 2013 om 21:20Anoniem26 november 2013 om 21:44Zoveel dat ik het niet meer kan opnoemen.
Reageren
Teminste alle basis (ritalin concerta etc etc)
tot dexamfetimine.
Ik heb medicatie geslikt vanaf dat ik 6/7 jaar oud was tot dat ik 14 was.Tandor126 november 2013 om 23:02Ritalin en concerta is methylphenidaat, een stof die vergelijkbaar is met amfetamine (speed) dus, evenals dexamfetamine.
Het is dus de combinatie van cannabis, XTC en de medicijnen die gevaarlijk en erg schadelijk kunnen zijn. Je kunt er zelfs een serotonine syndroom van krijgen.
Ik raad je daarom aan, om je klachten en het drugs verleden met je huisarts te bespreken.
lees ook:
Reageren
http://www.drugsenuitgaan.nl/index.cfm?act=faq.details&vraag=65Anoniem27 november 2013 om 23:01Zelfs als ik al jaren gestopt was met medicatie?
ReagerenTandor127 november 2013 om 23:12Jaren gestopt is misschien wat veel.
Je hebt tot je 14de medicatie gehad en met je 15de met drugs begonnen. Maar je hebt gelijk de medicatie was inderdaad gestopt. Dan nog blijft de combinatie van cannabis, XTC en alcohol overeind. Met dezelfde mogelijke gevolgen overigens op basis van je ADHD.In het kort:
Reageren
Verstoringen in de dopaminerge en noradrenerge-systemen in de hersenen worden als basissymptomen van ADHD beschouwd. Ook serotonine behoort tot dit complexe hormoonsysteem. Dus: dit systeem is verstoort. Het gebruik van cannabis in comb. met XTC en alcohol kan dan gevolgen op dit systeem hebben die voor mensen zonder ADHD niet tot problemen leiden.Anoniem28 november 2013 om 20:29Oke Ik zal dit laten na checken.
ReagerenAnoniem2 december 2013 om 00:22Wat kan ik hier zelf al aan doen? behalve stoppen met die al die nonsense.
En wat kan de dokter hier aan doen?
en hoe kunnen ze dit aantonen?Bedankt.
Ik sta momenteel op de wachtrij om bij de kinderarts te komen.
ReagerenTandor12 december 2013 om 17:45Zelf kun je hier weinig aan doen behalve dan dat je kunt proberen zo “gezond” mogelijk te leven. D.w.z. voldoende groente en fruit eten, voldoende drinken (2 liter per dag) proberen niet te veel cafeïne houdende drank te gebruiken en voldoende rust te nemen.
Reageren
Maar dat is natuurlijk ook niets nieuws. Er kunnen testen worden gedaan om een eventueel seroteninesyndroon vast te stellen. Maar er zal eerst onderzoek gedaan moeten worden om een behandelplan te kunnen maken. Jew zult dus helaas nog even geduld moeten hebben.Anoniem2 december 2013 om 18:19Is het mogelijk om dit te verhelpen?
ReagerenTandor12 december 2013 om 19:02Zoals ik al schreef:
Reageren
Eerst onderzoeken wat er aan de hand is en dan een behandelplan maken.