- annemarie7 mei 2013 om 19:20
ik heb daar ook last van van zweten ik slik refusal in 22 juli 2013 2 jaar ik ben er achter gekomen dat er ook benzil alchol in wasmiddel kan zitten en zelfs in shampoo en vraag me dus af of het daar door kan komen.
annemarie7 mei 2013 om 19:24en vraag me ook af of ik van benzyl alchol ook ziek van kan worden want voel me al een week niet lekker en ik gebruik dus ongeveer een week wasmiddel met benzyl alchol erin die ik inmiddels heb weg gegooid ik slik bijna 2 jaar refusal
ReagerenJohn (moderator)
7 mei 2013 om 19:45Beste Annemarie.
De shampoo zou kunnen het wasmiddel niet.
Reageren
Zweten is een bijwerking van refusal die normaal optreed na het gebruik van alcohol. Ook de alcohol in de shampoo. In de bijsluiter is dat allemaal opgenomen en te lezen.annemarie10 mei 2013 om 10:12in de ah huismerk wasmiddel in de kleine tube langer fris zit wel degelijk benzyl alchol in daar ben ik dus niet lekker van geworden en van de shampoo. bedankt voor de reactie.
Reagerenegidius10 mei 2013 om 11:13er kunnen producten zoals shampoo benzyl alchol bevatten waar ik erg van zweet dus als je wat koopt kijk dan even bij de ingrediënten is een tip hoor ik let er nu ook erg op.
ReagerenBettyboop27 april 2017 om 17:20Hoi,ben nu een half jaar gestopt en aan de refusal 2x per week 2 tabletten per x,vanmiddag nog 2 ingenomen wat mijn dosering is en nu toch voor het eerst een glas martini genomen,verneem alleen een warm hoofd en meer niet,ik weet eigenlijk niet of ik daar blij om moet zijn,maar neem zo toch weer een glas,ben toch benieuwd hoe ziek je wordt,zou een goeie les voor me zijn
ReagerenDanoontje14 mei 2017 om 22:32ik heb eigenlijk de vraag of er iemand weet of refusal bij mensen met een maagverkleining niet goed werkt.
Mijn man heeft sinds een paar weken refusal en slikt ze goed (ik sta ernaast en het zou knap zijn als hij ze niet doorslikt) maar toch kan hij er doorheen drinken. Er zit een heel lang en heftig verhaal aan vast. Dat zal ik jullie besparen…….
daarom vraag ik me dus bovenstaande af, en daarnaast de vraag of er mensen zijn die een hogere dosering hebben dan 1x per dag 1 tablet.
ReagerenPietje5 juni 2017 om 13:17ik gebruik sinds een week refusal en ik gebruik medicatie voor mijn ADHD. Voel me echt heel ellendig en onrustig. Ook gruwelijk last van mijn maag. Zijn dit verschijnselen die er gewoon bij horen de eerste dagen of moet ik me zorgen maken. Gebruik refusal vanwege een drugsverslaving waarbij het vaak mis gaat na alcohol.
ReagerenTheo26 juni 2017 om 11:45Ik gebruik sinds anderhalve maand Refusal in combinatie met Campral en een bloeddrukverlager (Enelapril), en herken het dromen en zweten. Verder goede ervaringen, niet meer gedronken. Ik denk dat mijn lichaam ook nog een goede balans aan het vinden is in nachtrust, die door drinken ook jarenlang verstoord is.
Reagerenolivera i love it2 juli 2017 om 21:35ik gebruik ook refusal en zweet me te pletter; gewoon lekker uitzweten veel water drinken het reinigt je lichaam
goed bezig en volhouden dat probeer ik ook (nu pas de eerste week)
ReagerenLuna3 juli 2017 om 18:31Ik slik nu 7 weken refusal. Zeven weken probleemloos geslikt en nu begint het zwaar te worden door met gedachtes te spelen elke dag, pil wel of niet slikken. Na 60 uur is het uitgewerkt dus kan ik weer. Tot nu toe wint mn verstand en slik ik refusal. Maar ik heb angst dat ik terugval. En dat kan fataal aflopen. Tja net pil geslikt dus komende 60 uur ben ik safe.
ReagerenOme Jopie14 maart 2018 om 16:53Volgens de apotheek is Refusal niet meer leverbaar omdat een van de grondstoffen niet meer wordt gemaakt. Hebben meer mensen dit gehoord en wat voor alternatief hebben die geboden gekregen? Ik slik het als ruim anderhalf jaar en wil eigenlijk er niet mee stoppen.
ReagerenJohn (moderator)
14 maart 2018 om 17:00De fabrikant van Refusal is er inderdaad mee gestopt. Maar er is een ander middel beschikbaar met de zelfde werkzame stof. Wel in een andere dosering. Bespreek het met e behandelaar.
Reageren
Het middel is:
Antabus ‘dispergette’ van Actavis bvOme Jopie16 maart 2018 om 15:42<h3 class=”r”>Refusal tablet 250 mg | KNMP – Farmanco</h3>
<cite class=”iUh30″>https://farmanco.knmp.nl/geneesmiddel/1581-Disulfiram.html</cite><span class=”st”>Refusal tablet 250 mg. Disulfiram. Laatst bijgewerkt op: 08-03-2018. Impact Opgelost Het medicijn is weer volop voorradig. Beperkt beschikbaar Dit medicijn is niet volop voorradig. Het bestellen kan extra tijd kosten. … Tekorten. Tablet 250mg. Refusal tablet 250mg Daleco Pharma Bv 100 st Verwacht: onbekend …</span>
betekend dit dat ik het weer kan bestellen? Als ik de link open staat deze info er nog niet
ReagerenJohn (moderator)
16 maart 2018 om 16:06Ik heb net gecheckt, maar er is niets veranderd. De producent is met de productie gestopt.
Reageren
https://farmanco.knmp.nl/geneesmiddel/1581-Disulfiram.html