- Dries22 juni 2010 om 23:04
Hallo iedereen,
ik ben sinds een een jaar gestopt met het dagelijks gebruik van cannabis.
Nu de festivals er weer aankomen gaat de verleiding om nog eens een joint te roken zeer groot worden. En eerlijk gezegd heb ik er wel zin in :).
Ik zit hieromtrent met een vraag.
Sinds een tijdje neem ik pillen voor een te hoge bloeddruk.
Na een beetje opzoekwerk op internet heb ik gelezen dat het gebruik van cannabis de bloeddruk ook zal verlagen.
Daarom heb ik wat schrik om weer cannabis te roken in combinatie met mijn pillen.Iemand die hier ervaring mee heeft ?
Of iemand die weet wat de gevolgen kunnen zijn ?10 reactiesReagerenRogier23 juni 2010 om 19:55Voor advies bij recreatief cannabis gebruik kunt u beter gebruik maken van andere websites. Succes met het feest.
ReagerenVincent24 juni 2010 om 13:16Om toch antwoord te geven op de vraag, voor recreatief gebruik of niet, het is toch handig om dit te weten om anderen hier ook van op de hoogte te stellen (anders moeten ze weer andere fora op gaan zoeken etc.)
Cannabis kan de bloeddruk verlagen, maar het effect ervan op de bloeddruk
verandert gedurig aan, zodat het zeker geen efficiënt middel is om de
bloeddruk te verlagen.In het begin gaat de hartslag enorm omhoog en daarna wordt hij weer lager.
De bloeddruk neemt bij een snellere hartslag af,
in feite is de snellere hartslag een compensatie voor de lagere bloeddruk die
weer onstaan is een ontspannen vaatwand.Het kan dus gebruikt worden i.c.m. bloeddrukverlagende medicijnen, dit zal waarschijnlijk goed gaan.
Daarwerkelijke garantie kan ik je echter niet geven.Een lage bloeddruk is niet levensbedreigend, je kunt echt wel flauwvallen 😉
Hoop je vraag hiermee voldoende beantwoord te hebben.
ReagerenAnoniem24 juni 2010 om 13:38Dank je voor je uitleg.
Reagerendries24 juni 2010 om 14:34Anoniem19 mei 2014 om 18:23ik heb echt het hele internet afgezocht en kon niks vinden echt heel erg bedankt voor de informatie ik slik namelijk ook bloeddruk verlagende medicijnen en daarnaast slik ik ook nog pillen voor mijn adhd ik had dus hele erge twijfel en enige stress of dat wel zo handig was maar nu hoef ik me geen zorgen te maken echt heel erg bedankt voor de info
ReagerenAnoniem23 december 2014 om 12:35L.s. door mijn dokter is onlangs bij mij (toevallig) hypotensie geconstateerd: 93, even later 107. Terwijl je bloeddruk bij de dokter hoger hoort te zijn dan normaal. Ze schrok nog meer dan ik (63). ‘Heeft u hartaanvallen in de familie?’, ‘Bent u niet erg moe?’, “Veel alcohol?’, vuurde ze vragen op me af. Ik ontkende alles. Buiten dacht ik: ik had moeten zeggen dat ik al 49 jaar vrijwel dagelijks cannabis (geen tabak!) gebruik. Voel me helaas prima….
Reagerendruid7 januari 2017 om 16:33Het hangt volgens mij ook af hoe jehhet gebruikt.
Roken zal een andere uitwerking hebben dan eten of drinken.
Neem cannabis olie of thee en je bloeddruk zal dalen
Rook een joint en je druk zal stijgen..
ReagerenPollewops20 september 2018 om 15:39Ik slik al meer dan 8 jaar medicatie tegen essentiële hoge bloeddruk (drie verschillende pillen) en heb de medicatie met de helft kunnen verlagen door wietolie (tegen pijn) te gaan gebruiken. De olie maak ik zelf uit eigen kweek. Door minimale medicatie en het gebruik van wietolie heb ik een zeer nette bloeddruk: 115/75.
Nu ik een drie weken geen wietolie heb gebruikt (vakantie buitenland) is mijn bloeddruk weer angstaanjagend hoog: 170/115.
Ik probeer nu in snel tempo weer een thc spiegel op te bouwen om de bloeddruk gauw omlaag te krijgen.
ReagerenCatootje21 september 2018 om 17:49@Pollewops, er zijn prachtige natuurmedicijnen, zoals wietolie, maar het is ook belangrijk om wat te doen aan oorzaken, zoals insulineresistentie, candida, slechte darmflora, tekorten aan voedingsstoffen enz. Tyraminerijke voedingsmiddelen, zoals kaas en zuurdesem, werken verhogend op je bloeddruk. Ook iemands temperament speelt natuurlijk een rol. Bloeddrukmiddelen en andere medicijnen zorgen voor verliezen aan vitaminen, mineralen en andere stoffen. Bètablokkers en calciumblokkers remmen ook nog eens de aanmaak van melatonine, wat verstorend werkt op andere hormonen. Zo werkt het verhogend op het oestrogeen.
Reagerenrobert28 juni 2024 om 14:39je verhaalklopt niet helemaal een snellere hartslagkrijgtmenbij vaatvernauwing omdat het hart steeds harder moet pompen omde organen van zuurstof te voorzien.
Reageren