- Ik3 november 2022 om 10:32
Ik heb alle verhalen hier aandachtig zitten lezen en herken er velen. Ik zit nu in week 15 van het stoppen van een zware wietverslaving. Ik ben op mijn 15de begonnen en ben nu 45, ik rookte gemiddeld 4 zware hazeblows per avond. De eerste 10 weken van het afkicken waren echt een hel, dit is nog versterkt doordat ik ook gestopt ben met sigaretten. Nu begin ik mij eindelijk weer iets beter te voelen. Ik heb extreem veel last gehad van angstklachten, deze zijn ongeveer 2 jaar geleden begonnen en hebben bij mij ervoor gezorgd dat ik wilde stoppen. Gelukkig merk ik nu wel lichte verbetering daarin. Slapen gaat gelukkig weer heel erg goed en dat zorgt ook voor het herstel. Probeer vol te houden is mijn advies. Van een verslaving afkomen is geen abc’tje, daar is moed, lef en een hoop doorzettingsvermogen voor nodig. Beloon jezelf tussendoor met iets leuks. Zet een stip op de horizon en schrijf ook alle voor en nadelen op van het roken. Als je dan trek krijgt pak je dit erbij en wellicht helpt het je om niet naar de shop te gaan. Succes all!
Bob14 februari 2023 om 16:34Hoe is het nu? Stoppen gelukt? Ik wil een poging gaan doen en las je verhaal. Zo gaat het bij mij nu ook..
ReagerenSiene11 februari 2024 om 20:04Heb precies het zelfde. Alles begint me pijn te doen.
Reageren
Hypochondrie speelt op. Dood eng allemaal.Stevige roker6 december 2024 om 21:14Hallo iedereen,, Ben net als de meeste hier verslaafd,, rook ongeveer 30 jaar , vanaf mijn 14 denk ongeveer ,, na een relatiebreuk ,, ben ik meer gaan roken 6 jaar geleden rookte heel de dag als ik kans ,,in de ochtend voor werk na werk , soms onder het werk ,, in de bouw, laatste jaren ook stevig drinken erbij, bier denk stuk of 6 door de weeks, weet ni precies hoeveel jointjes, als cigaretten stak ik ze op, nu ben ik staande gehouden,, rijdend in mijn auto 6 dagen geleden rijbewijs ingenomen,,vanaf toen cold turkey gestopt,, wilde al langer stoppen, geprobeerd ook 😞ben mijn gezin toen kwijtgeraakt door die kut weed, nu jaren later sukkel da ik ben zie pas in ,, hoe erg het eigenlijk gesteld was met me,, herken alle ontwenningsverschijnselen die jullie hebben word minder met de dag ,, buikpijn rusteloos alleen ben ik super emotioneel ben benieuwd hoe lang da nog ga duren🤔 maar blijf doorzetten dan Mar een jankerd 💪
Reageren#1421 juni 2025 om 18:57Ik rook vanaf mijn 12e en blow vanaf mijn 14e en heb 2,5 week geleden op mijn 49e een hartinfarct gekregen. Nooit verwacht , ik voetbal altijd veel in 2 elftallen en ook nog op straat, ik kon zelfs de jongeren nog bijhouden en dan ineens dit. Nu ben ik dus cold turkey gestopt met roken en blowen, ik moet zeggen dat het niet roken mij niet zoveel doet op het 1e oog, heb daar weinig behoefte aan nu, het blowen daarintegen dat mis ik toch wel, het maakte mij rustig en de dag ging gewoon lekker voorbij. Ik deed het nooit voor of tijdens het werk maar zodra ik thuis kwam draaide ik er 1 dicht. Ik blowde op een gegeven moment minimaal 10gr in de week weg en dat is eigenlijk teveel. Bij alles wat ik deed leek het wel of er eerst een joint gedraaid moest worden want anders was/leek het minder leuk, maar oke het heeft mij eigenlijk nooit zo in de weg gezeten. Na een hartinfarct ga je toch wat meer nadenken en probeer ik nu dus te stoppen met beiden, ook ik merk nu de onrust, emoties, paniekaanvallen, neerslachtig/somberheid, spiertrekkingen, slechte stoelgang en de hyperventilatie en ik heb het gevoel dat ik nergens geen zin meer in heb of mijn aandacht erbij kan houden, snachts wordt ik erg vaak wakker en soms durf ik niet meer te gaan slapen omdat ik dan denk dat ik niet meer wakker wordt. Het is een gedeelte het hartinfarct en de angst op herhaling ervan, het piekeren over aanpassen van zout, vetten en suikers, maar kom er nu ook achter mede door de verhalen hier dat het waarschijnlijk hoofdzakelijk de afkickverschijnselen van de wiet zijn wat deze gevoelens opwekken. Ik heb na het infarct nog 2 x aangesloten gelegen op de hart IC maar daar kwam 2 x uit dat het hyperventilatie aanvallen zijn geweest. Ik kreeg van de cardioloog en de huisarts oxazepam maar dat is troep en uiteindelijk ook verslavend dus na 8 dagen mee gestopt, het voelde savonds wel even lekker maar de dag erop kreeg ik er bijwerkingen van. Ik ga nu proberen om savonds valeriaan te nemen om rustig te blijven en hopelijk werkt dat wel en kan ik vannacht normaal slapen. Ik ben in ieder geval blij dat ik op deze site terecht ben gekomen in mijn zoektocht en dat ik lees dat wat ik doormaak qua gevoelens en emoties merendeel komt door de ontwenning van wiet. Ik zit nu heel erg te denken om een vaporizer te kopen en de wiet dan misschien te gaan verdampen omdat je op die manier de schadelijke stoffen die je binnen krijgt echt minimaliseert maar dat kan ook de craving zijn die je toch een weg laat zoeken om toch weer wat te gaan gebruiken. Volgende week start mijn hartrevalidatie programma en ik ga het daar iig over hebben maar misschien moet ik ook wel gewoon doorzetten en het helemaal niet meer doen, hoe dan ook is het 1 grote mindfuck. Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat wat ik voel normaal is en dat het straks ook weer overgaat en het geeft mij wel een soort van houvast en wat rust op het moment, maar ik weet ook dat ik er nog lang niet ben. Sterkte voor iedereen die wilt stoppen en bedankt voor jullie verhalen!!!
ReagerenZware gebruiker13 juli 2025 om 19:11Hoi iedereen,
Ik ben nu na 20 jaar gestopt met blowen ik rookte 8 joints per dag ( van ‘s morgens tot ‘s avonds) heb zware afkickverschijnselen gehad zelfs neurologische problemen .
Ik dacht dat wiet goed was voor mij maar als ik het nu bekijk heeft het 20 jaar van mijn leven gekost …Nu moet ik zeggen na 4 weken dat het mij niet tegenvalt ik word elke dag wat beter …. Sport terug eet goed slaap goed af en toe nog een klein paniek aanvalletje maar ik kan maar zeggen stop en zet door is niet simpel maar ik kan terug genieten van de kleine dingen. Had dit nooit gedacht.
Reagerenanoniem8 november 2025 om 17:41dag 3 met stoppen met wiet roken na 15 jaar volhouden is de opdracht maar makkelijk is het niet respect voor iedereen hier
Reageren