Zoeken Vraag het forum

Drugsgebruik 33 uur voor operatie met ruggenprik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb gisteren om 3:00 snachts 2 sleutelpuntjes drugs gebruikt (4mmc) en heb morgen om 11:30 een operatie. Daar zit dus 33 uur tussen. Super dom natuurlijk, maar op dat moment niet stilgestaan bij het feit dat dit invloed kan hebben op anesthesie. Ik ga dit voordat ik onder narcose ga sowieso aangeven, Maar kan het bijvoorbeeld ook nog zo zijn dat mijn operatie hierdoor niet meer doorgaat?

7 reacties
    Reageren
    Anoniem

Correctie, ik ga niet onder narcose. Ik krijg een ruggenprik.

Reageren
    Suus

Ook bij een ruggeprik zou de anesthesist de operatie af kunnen blazen, er wordt altijd rekening gehouden met de mogelijkheid dat er toch een algehele narcose gebruikt zou moeten worden. Omdat de ruggenprik niet goed werkt of bij andere complicaties.

Reageren
    Anoniem

Hoi Suus,

hoe schat je de dat dit hierdoor wordt afgeblazen in? Is bijvoorbeeld een verhoogde dosering anesthesie niet voldoende?

Reageren
    Anoniem

De kans*

Reageren
    Suus

Daar kan ik niks over zeggen, dat is een vraag voor een anesthesist.
    En je kunt iemand ook niet zo maar een verhoogde dosering anesthesie geven, want dan heb je kans dat hij of nooit weer wakker wordt of er blijvende schade aan over houdt.

Reageren
    Anoniem

Update:

operatie gehad, alles goed gegaan. Ze hebben inderdaad de dosering iets verhoogd. Tijdens de operatie gaf de anesthesist aan dat hij de sporen van 4mmc nog duidelijk kon zien en dat deze nog wel invloed hadden op de verdoving. Voor de mensen die nu denken: “ohjoh dan kan ik ook nog wel een puntje nemen vlak voor mn operatie “, niet doen! Anesthesist is er wel druk mee om je dosering aan te passen en dat levert voor het ziekenhuis extra gedoe op.

Reageren
    Suus

Dan heb je geluk gehad, want ik denk niet dat iedere anesthesist dat had gedaan! Want je lichaam wordt wel extra belast met en een narcose en drugs en eventuelepijnstillers na de operatie.

Sterkte dan met je herstel! (zou even niks gebruiken tot je volledig hersteld bent😉)

Reageren
Reageer op: Drugsgebruik 33 uur voor operatie met ruggenprik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.