Afkicken cannabis verschijnselen, help

Ik ben een jongen van 25 jaar. En ben begonnen met blowen vanaf mijn 18de. Ik ben nu weer 3 dagen gestopt.

Mijn helen leven heb ik al last van sociale angst. Ik heb PDDNOS( een autisme spectrum stoornis) waardoor het onderhouden van contacten,vriendschappen en relaties altijd heel moeilijk gingen. Heb nooit veel vrienden gehad en voelde me vaak eenzaam.

Toen ik begon met blowen merkte ik dat afstappen op mensen en sociaal zijn me veel makkelijker afging. Vooral met groepen mensen.

In plaats van dat ik me voelde als een social outcast, voelde ik door wiet dat ik nu eindelijk sociaal me mannetje kon staan. Ik voelde mij geaccepteerd door mijn omgeving. Na jaren het gevoel te hebben gehad op de zijlijn te staan in de maatschappij.

Dit was ook tegelijkertijd het grote gevaar van wiet voor mij. Ik had namelijk het idee dat wiet mijn leven verbeterde, terwijl zonder dat ik het door had wiet juist heel veel dingen van me afnam.

Voordat ik blowde had ik veel verschillende interesses en hield ik me met veel dingen bezig. Toen ik steeds meer begon te blowen. Verwaterde deze interesses, en zat ik de hele dag alleen maar te blowen en youtube te kijken. Elke dag voelde aan als een roes. Ik bracht bijna al mijn geld naar de shop. Waardoor mijn levenskwaliteit steeds slechter werd.

In de afgelopen jaren heb ik 3 psychoses gehad. Bij alle 3 heeft wiet een grote rol gespeelt. Na de eerste 2 psychoses begon ik weer zodra ik de kliniek verlaten had. Bij de 3rde ben ik anderhalf jaar gestopt geweest. Totdat ik op mezelf ging wonen en de stress die dat meebracht. Toen ben ik weer begonnen. En heb ik weer anderhalf jaar elke dag zitten blowen.

In augustus 2020 besloot ik weer te stoppen. Heb dit 5 maanden volgehouden. Totdat ik 4 maanden geleden weer wat oude vrienden tegenkwam. En heb toen vanwege nostalgie toch maar weer is een jointje gerookt. En ja hoor. voordat ik het wist was ik weer verslaafd. Zat ik weer elke dag te blowen.

Totdat ik 3 dagen geleden erachter kwam dat ik naast het feit dat ik niet echt meer plezer beleefde aan wiet. Het me zoveel geld begon te kosten dat ik mijn vaste lasten in de nabije toekomst niet meer zou kunnen betalenm dit was voor mij een echte wake up call om gelijk te stoppen.

Op dag 1 was ik overdag heel onrustig en  kreeg ik  al gelijk een paniek aanval tijdens het inslapen. Gelukkig heb ik nog aardig wat oxazepam liggen die ik nog over heb van een oud recept. Dit verzacht de afkick verschijnselen zodanig dat ik er mee kan omgaan. Op dag 2 had ik overdags weinig last maar s'avonds kreeg ik weer een paniek aaval. Zit nu op dag 3.  Overdag gaat het wel maar Ik hoop dat vanavond de eerste nacht word dat ik zonder oxazepam kan slapen.

Ik ben blij dat dit forum bestaat. Zodat ik kan zien dat er naast mij vele andere zijn die een beter leven willen en dezelfde struggle  aangaan als dat ik nu heb. Dit motiveert mij om door te gaan.

Ookal zal ik zonder wiet waarschijnelijk niet meer zo sociaal zijn. Vind ii dat niet meer erg . Ik ben  zoals ik ben. Wat ik met wiet win qua sociale interactie met mensen is het niet waard wat ik in verhouding er door kwijt raak. Namelijk mezelf. Ik probeerde wiet me te laten veranderen in een persoon die ik niet ben. Hoe stom heb ik kunnen zijn.....

Reageer

Hallo, ik ben nu 2 dagen gestopt met blowen na 6 jaar lang elke dag blowen, gaat tot nu toe super goed! Deze berichten geven mij hoop dat het goed zal gaan!

Reageer

Hoi! Wat sterk van jullie allemaal!

ik ben momenteel aan het afbouwen (op 6 maanden van 4 jointjes naar 3, van 3 naar 2, van 2 naar 1 en nu sinds januari 2022 zit ik op een half) enkel nog in de avond.

maar ik ben vooral enorm angstig voor de slapeloze nachten en hoelang dit aanhoudt, ik ben een enorme piekeraar en heb bang dat wanneer ik volledig stop niet meer ga kunnen slapen en overmand ga geraken door angsten en pieker gedachtes in bed...

alvast bedankt voor jullie antwoord!

Reageer

@België. Doet natuurlijk een hoop met je neurotransmitters en hele lijf en heeft ook gevolgen voor magnesiumgehalte in je lichaam. Zorgen voor goede voeding en misschien eens advies vragen aan een orthomoleculair therapeut voor wat ondersteuning.

Reageer

De wiet die je rookt heeft een grote kans om chemicaliën te bevatten. Meeste shops hebben bespoten wiet en de meeste groeiers gebruiken chemicaliën voor snelle groei. Waarvan je eerder zulke heftige aanvallen voor krijgt. Ik zeg niet dat wiet roken goed is. Rook inhaleren is tenimmer nooit goed. Maar wiet heeft wel goede bestandsdelen die je mentaal en lichamelijk kunnen helpen. Dus het ligt aan de wiet die je rookt alsnog. Maar altijd is het eten van een zelfgebakken spacecake of drinken van thc mits het goede wiet is in een thee altijd gezonder.

Reageer
Reageer op: Afkicken cannabis verschijnselen, help
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief