- Romy19 maart 2022 om 08:09
Hallo,
Ik ben nogal snel gevoelig of bang aangelegd voor bijwerkingen.. en las dat je van pleisters duizeligheid hoofdpijn en misselijk kan worden. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben een beetje huiverig om de pleisters te gebruiken. Wie kan me helpen?
Bvd groetjes romy5 reactiesReagerenIkke27 maart 2022 om 10:37Ik ben van het roken afgeraakt dankzij nicotinekouwgom en nicotinepleisters. Ik rookte zo een 30 tal sigaretten per dag gedurende langer dan 20 jaar. Had nooit gedacht dat het zou lukken maar is toch gelukt. Enige opmerking, echte bijwerkingen krijg je daar niet van , enkel bij sommige klevers een rode, geïrriteerde huid. Is wel een beetje afhankelijk van welke klevers je gebruikt. Doorgaans kosten die van bij de apotheek iets meer maar zijn wel de beste. Je moet wel gemotiveerd zijn om van het roken af te raken anders is de kans op herval groot. Succes!
Groeten
ReagerenFavorietje7 april 2022 om 17:43Hoi,
Reageren
Ik ben ook erg gevoelig voor bijwerkingen. Kleine 3 maanden geleden gestart met pleisters 14 mg. De laatste 4 weken 7 mg. 10 dagen geleden geen pleisters meer geplakt. Sinds vorige week donderdag somber, snel van slag, vandaag paniekerig, spierpijn, duizelig. Morgen wordt ik gebeld door mijn coach.Jamie14 oktober 2024 om 17:59Ik ben begonnen zaterdag 12oktober met de nicotine pleisters
Reageren
Vanaf de ochtend dat ik de nicotine pleister op deed ben ik continu duizelig, door de zeldzame bijwwerking maar ik wil doorgaan dus morgen maar ff de huisarts bellenVerslaaft9 december 2025 om 10:44Ben begonnen met de pleisters 21 mg
Reageren
Heb veel last van honger gevoel maar daar geef ik niet aan toe wil niet een hoop aankomen
Als mijn maag rommelt eet ik melba toastjes of biscuit koekjes om het gevoel kwijt te raken
Ben door ongeval niet mobiel en dat maakt het moeilijk
Maar kan niet naar de winkel sigaretten halen dat is een groot voordeel
Denk nu ga ik slijm ophoesten en komt alles los in mijn longen
Maar dat heb ik niet
Komt dat dan nogRitmeester2 juni 2026 om 15:03Beste stopper,
Graag reageer ik op deze vraag over mijn ervaringen over stoppen met roken door middel van nicotinepleisters. Ik rookte 30 sigaretten per dag of via de vape en ben 40 jaar oud. Eigenlijk was ik er continu mee bezig. Ik had nooit gedacht dat ik nog zou kunnen stoppen met roken en vapen.
Als je 18 jaar zoveel hebt gerookt(en dat zijn er genoeg) en je leest vervolgens op internet allemaal verhalen dat je binnen 24 uur fitter voelt en na 1 tot 3 maanden geen ontwenningsverschijnselen meer hebt. Geloof mij maar, dat geld alleen voor mensen die net een paar jaar roken. Als je een jarenlange ketting roker bent, dan kom je er niet zo makkelijk mee weg. Op 1 januari 2025 zou ik dan stoppen met roken. Halverwege die dag helemaal gek geworden en toch weer een pakje gehaald. Onderzoek gedaan naar wat zou kunnen werken, want cold turkey gaat voor een verstokte roker echt niet werken. Uitgekomen op de nicotinepleisters, 4 januari eerste geplakt en hele dag niet gerookt. Einde van de avond moest de negatieve energie eruit en ben met windkracht 6 tegenwind gaan fietsen, met het hart in de keel thuis aangekomen en maar op bed. Dag 1 overleefd. Had niet gekund zonder het scherpe randje er af te halen. En zo zijn er heel wat dagen geweest.
Nicotinepleisters zijn geen wondermiddel, maar het helpt de scherpe randjes er af te halen. Hierdoor heb je als verstokte roker in ieder geval een kans om er van af te komen. Er zijn twee dingen de me daarnaast nog meer hebben geholpen. Dat is 1; ‘ontwenningsverschijnselen heb je niet omdat je stopt met roken, maar omdat je ooit hebt gerookt’. Laat dat maar eens op je inwerken, het stoppen veroorzaakt het niet, maar het feit dat je ooit begonnen bent. En 2; ‘mocht ik in woede uitbarsten naar mensen, dan is dat maar zo. Ik stel mezelf voorop in dit proces, want ik kreeg er soms echt een kort lontje door, wat ik normaal helemaal niet heb.
Nu anderhalf jaar verder, kan ik wel zeggen dat ik definitief gestopt ben, omdat ik er geen behoefte meer aan heb, en het ook niet aandurf om 1 te proberen. Maar het heeft minimaal een jaar geduurd, voor dat ik er normaal mee om kon gaan. Met dit bericht wil ik 2 zaken benadrukken als je wilt stoppen met roken; 1. de trek in een sigaret duurt veel langer dan beschreven wordt. 2; hulpmiddelen maken (pleisters, kauwgom, etc.) het makkelijker, maar je moet het alsnog zelf doen.
Succes met stoppen, het is moeilijker en langer dan je denkt, maar het is ook meer de moeite waard dan je nu denkt!
Reageren