• #1

    Beste

    Het gebeurt wel eens dat ik "sociaal vape." Ik rook niet en vape slechts heel weinig. Ik ben ook niet meer van plan om het ooit nog te doen, het was een domme keuze van mij. Nu heb ik overlaatst liquid gevapet die groen was geworden. Ik had dit te laat gezien en heb toch een keer of 10 geïnhaleerd. Ik lees op internet dat in liquid (vapr vloeistof) die groen is geworden diacetyl kan zitten (ook wel butaandion genoemd). Die stof kan de dodelijke longaandoening (ongeneeslijk) "bronchiolitis obliterans" veroorzaken.

    Nu maak ik me veel zorgen. Wie weet heb ik toch wel een grote hoeveelheid van deze stof binnen. Of is deze stof niet schadelijk na 1 keer inhaleren?

    Alvast bedankt

    Maarten

    Reactie
    #2

    Dat zal nog geen probleem zijn.

    Reactie
    #3

    Bedankt! Ik las ook al dat er in sigaretten redelijk wat butaandion zit. Rokers ademen dat dus jaren aan een stuk dagelijks in (of hun hele leven lang) en toch is het een zeldzame aandoening.

    Mvg

    Reactie
    #4

    Ik heb nu gehoord dat de liquid eventueel kan gereageerd hebben met koper. Dan wil dat zeggen dat die liquid koper bevatte. Ik kan me voorstellen dat koperdeeltjes inhaleren erg slecht is. Wat denkt u hiervan?

    Reactie
    #5

    Ik kan er niks over zeggen. Er zijn meerdere onderzoeken lopende en daar weet ik de uitgang nog niet van

    Reactie
    #6

    Oke, bedankt. Aangezien dit eenmalig gebeurd is zal ik me proberen geen zorgen maken.

    Reactie
Reageer op: Vapen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief