- Jes24 juni 2018 om 19:23
Hey!
(even wat achtergrondinformatie om het te verduidelijken); Ik ben pas geleden met vrienden op vakantie geweest (“zuip-vakantie, als ik het zo kan noemen). Hiervoor kon ik altijd eigenlijk “oneindig” blijven drinken (en daarna ook eten) zonder dat ik misselijk werd. Ik heb dan ook nooit gekotst door de alcohol. Op vakantie is het echter 1 avond (denk op avond 6) “mis” gegaan en moest ik overgeven, nadat ik dus had gegeten. Helaas keert deze misselijkheid na deze ene avond dus bijna elke keer terug als ik thuis kom en bijv. heb gedronken en dan ga eten. Ik heb op vakantie wel in grote mate (wodka)red bull gedronken, wat eigenlijk natuurlijk enorm slecht voor je is.
Nu vraag ik me af waar dit aan kan liggen. Ik weet natuurlijk dat alcohol slecht voor je is en al helemaal elke dag, maar is het iets waar ik me écht zorgen over moet maken of is bijv. mijn maag “gewoon” wat van slag? Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Alvast heel erg bedankt xx
(Ik ben trouwens 18 jaar & vrouw)
1 reactieReagerenPeter25 juni 2018 om 01:30Tsja, als je elke dag veel alcohol drinkt, dan moet je je sowieso zorgen maken. Op een gegeven moment gaat je lichaam toch tegenstribbelen.
Reageren
Ik zou zeggen: laat de alcohol eens een paar dagen achterwege en kijk dan hoe het gaat. Af-en-toe eens flink doorzakken is ook niet gezond, maar hoeft geen probleem te zijn. Dagelijks flink doorzakken gaat allerlei lichamelijke verschijnselen geven. Misselijkheid is daar eentje van.