hoi allemaal, ik heb al vrij lang dat wanneer ik (veel) alcohol drink dat ik er een verstopte neus van krijg. Ik heb het geprobeerd op te zoeken maar kan niet echt iets vergelijkbaars vinden .
ik heb dit niet zo zeer bij bier of wijn maar het valt me vooral op bij wodka.
Heb verder niet echt last van allergie verschijnselen.
Weet iemand wat dit misschien zou kunnen zijn?
Dag floor, heb er zelf ook last van. Vooral de ochtend / dagen erna. Ik weet het niet zeker maar lijkt me dat het komt omdat je lichaam uitdroogt van alchohol en dus daardoor verstopt raakt. Zelfde als met normale verkoudheid dat je dan veel water moet drinken. Heb alleen geen verklaring voor het feit dat je het bij vodka wel hebt en bier en wijn niet. (Misschien meer uitdroging door hoger alc. Percentage)
Gr tim
Ja, dat komt natuurlijk omdat het afvoeren van alcohol veel vocht van je lichaam vraagt. Dan droogt alles uit. Het beste is natuurlijk niet drinken, maar je kunt na een avond drinken ook een paar glazen water drinken voordat je gaat slapen. Dat voorkomt een kater en uitdroging.
Hi,
Klinkt bekend, heb er ook vaak last van. Heb zelf het idee dat het afbreken van alcohol ook behoorlijk wat van je immuun systeem vraagt waardoor je weerstand verlaagd is en dus vatbaarder voor virussen e.d., en dat slaat vervolgens weer op je luchtwegen. Blijft irritant, zeker omdat ik gevoelig ben voor bij- en voorhoofdholte ontstekingen.
Groet,
Hmmm.bij lopen alle holtes juist leeg en klink ik erg verkouden de volgende dag..... en omdat alle holtes leeg zijn krijg ik enorme hoofdpijn. Ook na 1 wijntje/biertje
Linda: Alcohol is een vergif en om dat kwijt te geraken moet je plassen. Dat kost vocht. Als je holtes leeg lopen is dat het vocht dat aan je holtes wordt onttrokken.
@Maestro: Alcohol kan inderdaad je afweersysteem verzwakken, je lichaam is immers bezig een groter probleem op te lossen: te veel alcohol. Je directe afweersysteem werkt vooral tegen bacteriën, tegen virussen doet je afweersysteem er wat langer over (vandaar inentingen).
Ik heb hier sinds een paar maanden ook geregeld last van. Met name de dag na alcoholconsumptie heb ik last van mijn neus en sinussen en voel ik me over het algemeen een stuk minder energiek dan normaal. Na wat zoeken vond ik vooral veel resultaten over histamine-intolerantie, maar de hoeveelheid klachten die daarbij komen kijken zijn dergelijk groot dat ik dat als mogelijkheid uitsluit, maar misschien is histamine-intolerantie voor iemand anders handig om hier tegen te komen. Ik krijg zelf alleen klachten op de dag na alcoholconsumptie en geen klachten bij voedsel die veel histamine zouden bevatten, vandaar mijn eigen uitsluitsel.
Verder heb ik het gebrek aan vocht de laatste tijd niet goed bijgehouden en ben ik iemand die vaak vergeet te drinken, dus dat is een goede tip. Mocht iemand nog vermoedens hebben over mogelijke oorzaken, dan hoor ik het graag; dit is ronduit vervelend, zeker omdat ik een halfjaar terug net zo goed heel vaak vergat te drinken maar nooit klachten had van dit kaliber.
Groet, Thomas
Ik drink dus maanden niet vanwege dit probleem, vorige week dacht ik, ach laat ik weer eens een wijntje nemen want het is al zolang geleden.
Een dag later weer 1 wijntje, en een dag later weer savonds weer 1 wijntje tijdens het eten.
En ja hoor, ik ben weer mega verkouden meteen een koortslip, een ander bijkomend nadeel is dat het op mijn spieren slaat, ik heb heel snel last van ontstekingen in mijn armen en mijn knieën althans de spieren rondom mijn knieën.
Is hier nou helmaal niks tegen te doen ?
Ik ben wel al eens bij een Moluculaire arts geweest en deze vond mijn “lever waardes” erg laag, ik heb toen wat aanvullende supplementen gekregen maar dit heeft niet geholpen.
Iedere info is welkom.
Groet,
Erwin
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Je hebt dit alleen maar bij wijn?
Wijn is niet zo goed voor je immuunsysteem en bevat relatief veel arginine. Bij een gevoeligheid voor koortslip kan je beter argininerijke voeding vermijden en vooral lysinerijke voeding eten. Verder bevat wijn sulfiet. Bij een tekort aan molybdeen in je lichaam kan je het sulfiet minder goed verwerken. Molybdeen zorgt ook voor de omzetting van purinen, waardoor urinezuurophopingen een kans krijgen, wat ontstekingsbevorderend werkt.
Kortom, goed voor je gezondheid zorgen met evenwichtige voeding en probeer eens een heerlijk kopje thee. https://www.optimalegezondheid.com/het-verband-tussen-herpes-uitbraken-en-alcohol-consumptie/
Hoi, zoals jullie weten is het coronavirus er in nederland. Ik heb zaterdag avond iets te veel gedronken(vodka) en had die volgende ochtend een verschrikkelijke kater (overgeven). Die dag na mijn kater kreeg ik opeens keelpijn en moest ik hoesten. Nu ik nog een dag verder ben zijn de klachten er nogsteeds. Heeft dit dan iets met de alcohol te maken of is het beter om me te laten testen op het coronavirus? Ik hoor het graag
Dat kan van het overgeven zijn