Zoeken Vraag het forum

Nachtzweten + vaag wakker worden

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sebastian

Beste dokter.nl

Ik ben nu 3 dagen gestopt met roken en dus nicotine vrij (yay!).  Ik heb 3 jaar lang stevig gerookt en heb eindelijk tegen mezelf gezegd dat ik dit niet meer wil.

Het valt me heel zwaar maar ik ga nooit meer een sigaret op steken. De drang om een sigaret te nemen is nihil. Nu zit ik er alleen mee dat ik mij overdag heel nutteloos voel. Ik kan me nergens op concentreren, voel me zwak en het liefst lig ik de hele dag te slapen, wat niet kan ivm mijn werk. Hoe lang is dit? Gaat dit snel weer over?

Daarnaast slaap ik enorm slecht. Ik gebruik melatonine tabletjes om slaperig te worden en normaal gesproken slaap ik daar goed op. Wat er nu gebeurd is dat ik zwetend wakker word en vaak rechtop zit. Is het nachtzweten/wakker worden een normale reactie op het stoppen met roken?

Wanneer voel ik mij weer fitter? Wat een rommel zeg, die sigaretten…

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zijn onttrekkingsverschijnselen van de nicotine. Maar dat gaat gelukkig ook weer voorbij. Even volhouden en het komt allemaal weer goed.

Reageren
    Catootje

Na het roken moet je lichaam ontgiften, plus dat het roken je berooft van allerlei voedingsstoffen, zoals vitamine B en C en zink. Dus goed voor je lichaam zorgen, misschien zorgen voor extra ontgiften door extra gezond te eten met veel groente en met middelen als chlorella. Misschien wat voedingssupplementen.
    Slecht slapen en dito concentratie kan ook te maken hebben met tekorten aan serotonine en melatonine. Met de juiste vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren gaat je lichaam die zelf aanmaken.

Reageren
Reageer op: Nachtzweten + vaag wakker worden
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.