Zoeken Vraag het forum

kromme nek , verkeerde houding

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • ikke

Hallo,

Ik heb eigenlijk altijd wel een slechte houding gehad. Ik probeer de laatste tijd zoveel mogelijk rech te lopen. Maar het valt me op dat als ik helemaal recht op sta, dat mijn hoofd dan ver naar voren staat. Mijn nek staat zeg maar krom…
    Het loopt dan recht vanaf mijn rug tot onderaan mijn nek, en vanaf daar (naar boven, naar mijn hoofd) gaat het dan naar voren. Als ik mijn hoofd naar achteren doe is het wel recht, maar dit doet heel veel pijn en dan heb ik een onderkin… Dit lijkt me dus niet echt een natuurlijke houding. Weet iemand hoe ik hier aan kom en wat ik hier aan kan doen?

Groetjes.

7 reacties
    Reageren
    brenda A

zoals jij het beschrijft lijkt het me normaal, je nek komt vanaf je rug naar voren, kijk eens bij anderen, dan kun je zien of het anders is.
    voor de slechte houding kun je op Mensendieck of yoga b.v.
    Succes, Brenda

Reageren
    paul

Hoi ,probeer thuis met een boek op je hoofd. rond te lopen.Het hoofd blijft dan in de goede positie,pijnen en slechte houding verdwijnen.Even oefenen en het lukt iedereen

Reageren
    Iemand

Cervicaal houdingssyndroom denk ik…

Heb ik ook nu (denk ik)

Groetjes

Reageren
    Truus

Hoe krijg ik deze bobbel weg?

Reageren
    Turuus

[blockquote]BBCode you used is not allowed.[/blockquote]
    Veel last van deze bobbel hoe kom ik daar van af?

Reageren
    Turuus
    John (moderator)

Wat zegt je huisarts ervan?

Reageren
Reageer op: kromme nek , verkeerde houding
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.