Zoeken Vraag het forum

na het bier drinken hevige diaree hoe komt dit

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • ruud

hallo
    elke keer als ik bier drink heb ik diaree en moet ik echt na de wc zelfs als het bier nog niet leeg is
    laatst heb ik op cafe bier gedronken en toen heb ik bijna een half uur op wc gezete met diaree en krampe
    hoe komt dit

ik eet gezond

6 reacties
    Reageren
    Lola

Hallo Ruud, een overgevoelige/allergische reactie op de ingrediënten van bier: graan, hop of gist? Heb je het ook met ander eten of drinken?

Groetjes

Reageren

Wat is voedselovergevoeligheid?

We spreken van voedselovergevoeligheid als u bepaalde voedingsmiddelen niet verdraagt die de meeste andere mensen wel verdragen. Als u deze voedingsmiddelen eet, krijgt u last van uw darmen, huid of luchtwegen. Door deze voedingsmiddelen weg te laten verdwijnen de klachten. Als u ze opnieuw inneemt komen de klachten terug.
    Wat zijn de verschijnselen?

Elke keer dat u het voedingsmiddel eet waar u gevoelig voor bent, krijgt u dezelfde klachten, bijvoorbeeld:

Mond/keel/neus: jeuk, branderig gevoel, roodheid, zwelling, loopneus

Maag/darmen: braken, buikpijn, buikkrampen, diarree
    Huid: vlekjes, jeuk, roodheid, zwelling, eczeem
    Luchtwegen: hoesten, slijm, benauwdheid en piepend ademen
    Hart/vaten: hartkloppingen, duizeligheid en flauwvallen

Als u een van deze klachten heeft, betekent dat niet meteen dat u overgevoelig bent voor bepaalde voeding. Vaak hebben deze klachten een andere oorzaak.

Lees verder/Bron:
    http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBD9a.htm

Reageren
    ruud

enkel als ik bier drink
    dan krijg ik direckt hevige buikpijn diaree

Reageren
    ruud

enkel als ik bier drink
    dan krijg ik direckt hevige buikpijn diaree

Reageren
    Anoniem

Ik heb het ook met koffie.

Reageren
Reageer op: na het bier drinken hevige diaree hoe komt dit
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.