- Anoniem29 september 2013 om 13:04
Hallo
Sinds een aantal maanden heb ik geregeld last van overslagen. Eerst viel het op dat mijn hart een overslag deed (een langere pauze tussen twee slagen eigenlijk) na een inspanning. Alsof mijn hart probeerde sneller terug in een trager ritme te geraken.
Maar nu merk ik dat ik het ook heb wanneer ik heel diep inadem, want ik de laatste weken precies constant doe. Ik weet niet waarom maar ik voel heel vaak de nood heel diep in te ademen terwijl ik eigenlijk niets aan het doen ben. Soms moet ik zo vaak na mekaar diep inademen dat het niet meer lukt…
Aan de ene kant wil ik een afspraak maken bij een cardioloog maar ik durf niet.
Wat zou dit kunnen zijn?10 reactiesReagerenTandor129 september 2013 om 16:26De klachten die je beschrijft passen heel goed bij hyperventilatie.
Reageren
Sta je onder spanning, stress of angsten?Anoniem29 september 2013 om 18:37Ja, eigenlijk wel al is er niet meteen een oorzaak voor. Sinds de geboorte van mijn eerste kind heb ik gewoon heel vaak het gevoel bang te zijn…
ReagerenTandor129 september 2013 om 19:05Weet je ook waarvoor je bang bent?
Reagerenflorax29 september 2013 om 19:09hyperventilatie
ReagerenAnoniem30 september 2013 om 05:40Ik ben voornamelijk bang om ziek te zijn of iets te mankeren en niet voor mijn kindje te kunnen zorgen. En ik ben nu ook heel angstig over de rare kuren van mijn hart. Eigenlijk houdt me dat heel de tijd bezig…
Maar hyperventilatie… ik heb eens iemand zien hyperventileren en dat zag er wel heel anders uit.
ReagerenTandor130 september 2013 om 10:34Hyperventilatie heeft meerdere verschijningsvormen.
[quote]Maar nu merk ik dat ik het ook heb wanneer ik heel diep inadem, want ik de laatste weken precies constant doe. Ik weet niet waarom maar ik voel heel vaak de nood heel diep in te ademen terwijl ik eigenlijk niets aan het doen ben. Soms moet ik zo vaak na mekaar diep inademen dat het niet meer lukt…[/quote]
[quote]Eerst viel het op dat mijn hart een overslag deed (een langere pauze tussen twee slagen eigenlijk) na een inspanning. Alsof mijn hart probeerde sneller terug in een trager ritme te geraken.[/quote]
Wat je hier dus beschrijft is een klassiek verschijnsel van hyperventilatie.
Kijk ook op:
http://thuisarts.nl/hyperventilatie/ik-heb-last-van-hyperventilatieVoor de angsten die je ervaart:
Reageren
http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angstAnoniem2 oktober 2013 om 12:17Bedankt.
Reageren
Ik ga zeker eens proberen of trukjes voor hyperventilatie helpen…Anoniem28 oktober 2013 om 10:08Ik herken het ook héél goed. Dokter vermoed bij mij ook dat de overslagen komen door chronische hyperventilatie. En na een tijdje zit je gewoon in een cirkeltje waar je niet lijkt uit te geraken. 🙁
ReagerenAnoniem2 november 2013 om 13:36Ik heb net dezelfde symptomen, alleen heb ik geen baby want ik ben een man. Maar wat je hier beschrijft heb ik ook. Het kan door stress zijn maar het is vakantie en ben helemaal ontspannen…dus ik zou niet weten waarom het nog zou kunnen zijn
ReagerenTandor12 november 2013 om 18:55Als je door stress gaat hyperventileren en dat een tijdje voort duurt, moet je niet verwachten dat het met een weekje vakantie over zal zijn. Dat is dus niet zo. Als er niets aan gedaan wordt kan dat zelfs jaren duren.
Reageren