Zoeken Vraag het forum

Zwanger raken door sperma aan hand?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • XwiKX

Hey,

Ik heb eens een vraag. Ik ben nu al 3,5 maand overtijd. Mijn vriend en ik hebben geen sex gehad maar hebben wel met elkaar gespeeld. Kan het zijn doordat hij sperma aan zen hand had dat ik zwanger kan geraken ?

X

196 reacties
    Reageren
    Zonnetje

Hallo,

Ja, er bestaat een kleine kans dat je zwanger raakt van sperma aan een hand die vervolgens in de vagina gaat.

Ben je altijd regelmatig ongesteld? Dan zou ik heel snel contact opnemen met je huisarts. Het uitblijven van een menstruatie hoeft niet altijd een zwangerschap te betekenen (als je veel gewicht verliest, dan kan het ook gebeuren), maar vreemd is het wel.

Ik zou niet langer wachten, maar maandag even bellen.

Succes!

Reageren
    Jacqueline

Drie-en-een-halve maand is een lange periode. Er is een aantal vaker voorkomende oorzaken van het uitblijven van de menstruatie. Lees de ervaringen van anderen eens, misschien herken je er iets in.

Als je onverhoopt toch zwanger zou zijn, wat inderdaad mogelijk is door de handelingen die je beschrijft, dan is het belangrijk voor de gezondheid van jouw kindje en voor jouw dat je dat weet en voorzorgsmaatregelen kunt nemen.

Ik zou je ook adviseren naar de huisarts te gaan. je kunt ook eerst een thuistest doen, misschien samen met je vriendje, je moeder of een vriendin of een andere vertrouwenspersoon.

Reageren
    Bang meisje

Ik heb 4 weken geleden mijn vriend afgerukt. Er ging sperma aan mijn hand. Ik heb mijn handen wel 3 keer gewassen. Ik heb 3 dagen niet gevingerd. Maar nu ben ik al 3 weken over tijd. Normaal heb ik ALTIJD een regelmatige menstruatie. En ik ben ook 2 kg bijgekomen. zou het kunnen dat ik zwanger ben ?

Reageren
    Miriam

Als je zou denken dat je door het sperma aan jouw hand zwanger kunt worden, dan is dat niet mogelijk. Zeker na drie dagen niet. Sperma sterft snel als het buiten het lichaam is. Als jij na het aftrekken direct met jouw hand bij jouw vagina bent geweest, dan is er wel een kans dat je zwanger bent.

Het is eenvoudig om even een zwangerschapstest te doen, dan weet je het zeker.

Reageren
    anoniempje

Kan het dat je zwanger raakt van sperma dat aan je hand zit en na minimaal 10 m pas in de vagina komt?

Ik heb nu wel sinds maandag bloedverlies(ongesteld)??
    Moet ik me zorgen maken of? Wnt ik ben zo super bang!

Reageren
    mij

Hoe diep moet t sperma komen zodat je er zwanger van kunt zijn.??

Reageren
    John (moderator)

Het sperma moet in je vagina komen. Hoe dieper hoe meer kans natuurlijk.

Reageren
    Anoniem

Kleine korte vraag. Eergisteren is me ongesteldheid afgelopen. Ik heb nooit sex gehad en ben dus maagd. Ik heb vandaag met mijn vriend in bed gelegen. Hij is meerdere malen met zijn penis tegen mijn vagina aangekomen. En is ook niet op mijn vagina klaargekomen maar op mijn buik. Mijn vraag is kan je zwanger worden door dit? ik ben maagd weetje dus ..

Reageren
    John (moderator)

Zo raak je niet zwanger hoor.

Reageren
    Anoniem

Maar is het mogelijk dat ik zwanger kan worden. Want ja idk..

het was wel intiem hij is niet in mij gegaan. Heeft me nog gebeft. En ha vervolgens weer. endan pas klaargekomen?…

Reageren
    John (moderator)

[quote]Ik heb vandaag met mijn vriend in bed gelegen. Hij is meerdere malen met zijn penis tegen mijn vagina aangekomen. En is ook niet op mijn vagina klaargekomen maar op mijn buik. [/quote] zoals ik al schreef: zo raak je niet zwanger. Om zwanger te raken moet er sperma direct in je vagina terecht komen.

Reageren
Reageer op: Zwanger raken door sperma aan hand?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.