- mie24 februari 2013 om 16:48
Gekke vraag …
Er werd al meerdere keren gevraagd hoe lang sperma blijft leven … een dag of 2, klopt?
Mijn vriend en ik moeten alles ‘inspuiten’ doordat ik vaginisme heb.
Maw, ik trek hem af, ‘alles’ valt op zijn buik maar best veel op mijn hand, ik schraap het van mijn hand af met een uitgekookt potje, spuit het op in een spuitje, en spuit het met mezelf door een rietje in…
Blijf dan kwartiertje liggen.
Echter … gisterenmorgen ingespoten, ik denk vandaag eisprong …
Heb de methode online gelezen, maar klopt het dat het sperma nog leeft tijdens deze handelingen?
Neemt een 5 a 10 minuten in beslag. Stel van wel, hoe lang blijft het dan nog in me leven … 2 dagen?
Dan is vandaag nog ok.
En … kan het dat het sperma nu pas uit me loopt? En dus de kans op bevruchting was tot het nu letterlijk uit me loopt?
bedankt19 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 februari 2013 om 18:14Vers en gezond sperma leeft 72 uur.
Reageren
Om zwanger te raken is een spermacel die de eicel bevrucht voldoende. Dus de hele hoeveelheid die ge-ejaculeerd word heb je niet nodig.Per ejaculatie wordt ongeveer 3 tot 5 ml sperma geloosd (een vingerhoedje vol), dat normaal gesproken tussen 100 en 200 miljoen zaadcellen bevat.
Dus de kans op bevruchting loopt echt niet uit je! Door de manier in inspuiten kan het iets langer duren voordat overtollig sperma wegvloeid.
Ik zou wel en andere manier toepassen voor het opvangen van het sperma. Nl rechtstreeks in het potje. Het is mogelijk dat de zuurgraad van de huid toch al een behoorlijk aantal spermatozoiden vernietigd.mie24 februari 2013 om 18:32Dus het kan wel … want ik heb nooit al het sperma. Soms redelijk wat, andere keren spuit (sorry voor gek taalgebruik) het beetje verkeerd en dan krijg k bijna niets meer bij mekaar.
Reageren
Zo rechtstreeks in een potje hebben we geprobeerd maar geeft een prestatiedruk vrees ik dus 9 van de 10 keer komt er dan niets.
Nu zuig ik, trek ik hem af en het meeste komt dan op mijn hand terect … misschien proberen van het spuitje direct te vullen vanaf mijn hand? Is al een stap minder, is mss beter?
Maar hele hand hangt dan vol dus ik schraap werkelijk met het potje langs mijn hand, krijg zo alles bijeen en spuit het dan op…
Maar het kan dus dat dat zo lang binnen blijft van gisterenmorgen tot nu?
Waarom kan het langer duren voordat het eruit komt? Ik zou denken minder snel… volgens mij geraakt zijn penis verder en spuit dat harder.
Ik kan met mijn spuitje niet te fel spuiten want dan komt het er aan de verkeerde kant (dus spuitjeskant en niet in me) terug uit, dus spuit heel traag dus sperma heeft helemaal geen snelheid en moet nog doorheen heel rietje dus daar nog eens verlies volgens mij…John (moderator)
24 februari 2013 om 19:25Als het sperma er aan de verkeerde kant uitkomt is de spuit waarschijnlijk de klein(dun). Welke spuiten gebruik je? hoeveel ml. Hoe lang is dat rietje?
Ik ging er vanuit de inspuiten met druk gebeurde dus verder geraakte.
Heb je deze methode met een gyneacoloog besproken?
Reagerenmie25 februari 2013 om 07:58Om eerlijk te zijn … gewoon spuitje dat lang niet vol is (doorsnee cm ongeveer en een cm of 7 lang) … met een gewoon drinkrietje … hoe lang is zo eentje?
Reageren
K knip het op 3/4de af… het grote deel, 3/4de dus … gaat naar binnen … wanneer ik het stil inspuit komt het er niet aan de verkeerde kant uit, dus ik veronderstel dat het dan aan de binnenkant uitkomt … maar: traag …
Nee, niet besproken … had het online gelezen en vandaar geprobeerd op die manier.
Gaat niet lukken op deze manier?
Waar haal je andere spuitjes/rietjes? GEwoon bij apotheker?John (moderator)
25 februari 2013 om 14:11Beste Mie
Zo gaat het idd niet lukken.
Hieronder even een uitleg over KIE. Dat is dus wat jullie nu zelf proberen te doen.
Het is zaak om naar de gyneacoloog te gaan. Die kan ook zorgen voor de juiste spuiten en slangetjes.KIE: Kunstmatige Inseminatie met zaad van de partner
Reageren
Dit wordt soms als eerste behandeling gedaan bij paren waarbij in de onderzoeksfase (nog) geen oorzaak voor het uitblijven van een zwangerschap is gevonden. Ook in geval van ovulatiestoornissen wordt deze techniek soms toegepast. Bij seksuele problemen als vaginisme bij de vrouw of te vroeg klaarkomen bij de man kan KIE eveneens uitkomst bieden.
Het zaad wordt verkregen door masturbatie en wordt – al dan niet na een centrifugebewerking, het ‘opwerken’ van het zaad – op het vruchtbaarste moment van de cyclus geïnsemineerd hoog in de schede bij de baarmoedermond. Dit gebeurt met een spuitje waaraan een slangetje zit.
Het is gebruikelijk drie tot zes cycli op deze manier te insemineren. Als er dan geen zwangerschap is ontstaan, kan een arts voorstellen over te gaan tot IUI of IVF.
De kunstmatige inseminatie bij een ongestimuleerde cyclus (zonder hormoongebruik) kan soms ook door de partner zelf (thuis) worden uitgevoerd. Hiervoor wordt vooraf een instructie gegeven.mie25 februari 2013 om 14:23… we wilden het eerst zelf proberen …
Reageren
oa op dit forum werd de werkwijze zo uitgelegd volgens mij …
weet wel dat het ook allemaal professioneler kan, maar komt uiteindelijk toch op hetzelfde neer ?!?
kunnen later nog via de ‘echte’ weg gaan …
zijn pas begonnen dus niets wat dringt …
is toch niet onmogelijk op de manier waarop we bezig zijn?
sperma word op dezelfde manier gewonnen als de manier waarop jij zegt en is gewoon een andere inbrengmethode … het sperma komt toch uit de spuit en door het rietje in me … mss niet zo snel maar?
3/4de van een rietje is toch al een stukje… weet niet precies hoe lang het is naar de baarmoeder maar zal toch een cm of 10 zijn dat rietje, gok ik … en het is leeg achteraf dus … sperma moet ergens naartoe zijn.
enige kans om ‘rustig’ te starten???John (moderator)
25 februari 2013 om 17:39Ik zal niet bestrijden dat het zou kunnen werken. Maar de meest ideale manier is het niet. Wees wel voorzichtig met het rietje. Het randje is scherp en kan wondjes veroorzaken in de vagina.
Nogmaals het beste zou de weg via de gyneacoloog zijn. Maar dat is jullie eigen keus.Ik wens jullie in ieder gaval succes.
PS
Reageren
V.w.b. de opvang van het sperma:
er zijn condooms in de handel die geen zaaddodend middel bevatten.Mie25 februari 2013 om 17:52Alvast bedankt…
Reageren
Het condoom?! Is misschien idd handiger, k zou in ieder geval al het sperma hebben om op te spuiten ipv nu soms niets en soms een beetje…
We willen eerst even zelf proberen, zonder dat iemand ervan weet, daarna idd naar gyneacoloog … maakt alles zo echt en niet leuk om ‘problemen’ te hebben…
Je sprak over spuit met rietje bij de gyneacoloog, misschien ook bij apotheker?
alvast bedankt voor je hulpMie25 februari 2013 om 17:57En Tandor … nog 1 vraagje buiten de spuitjes …
Reageren
Wat is de beste dag om dit te doen?
Vermoedelijk (want cyclus niet altijd gelijk) 2 dagen voor eisprong, dag voor eisprong, dag van eisprong zelf?
Is zo raar … al 3 x na mekaar 27 dagen cyclus, dus normaal was nu zaterdag eisprongdag … echter, deze morgen was mijn temperatuur nog niet omhoog gegaan?! Waarop kan je best verder gaan?
Ik tel en neem temperatuur maar?!?!? Het slijm was vooral zaterdag maar gisteren ook nog dus?!
En eitje blijft 24u goed … echter … wanneer is precies je eisprong, begin van de dag, einde van de dag … groot verschil!
Mijn regels beginnen normaal s avonds, is dat dan ook zo voor eisprong?
bedankt alvastJohn (moderator)
25 februari 2013 om 19:28Beste Mie,
Ik denk niet dat je de spuitjes en slangetjes niet gewoon bij de apotheek kunt krijgen. Je zou je huisarts eens kunnen vragen.Bij een cyclus van 28 dagen is de vruchtbare üeriode tussen de 11de en 18de dag van de cyclus.
Op onderstaande links kun je daar meer info over vinden. o.a. over het berekenen van de eisprong of door gebruik te maken van ovulatietesten.
http://www.ovulatie-berekenen.com/
PS
Als je besluit om een condoom te gebruiken, let dan wel op dat een condoom is zonder zaaddodendmiddel.Succes!
ReagerenMie25 februari 2013 om 20:58ok, bedankt!
Reagerenmie4 maart 2013 om 19:54Tandor,
Reageren
Nog een laatste vraagje vermits ik tegenstrijdige berichten vind op forums.
Stel, ik heb het sperma op mijn handen van het aftrekken. Doe het in een potje …
Sommige zeggen: direct opzuigen en inspuiten want is maar 5 minuten levend.
Andere zeggen: een kwartiertje in het potje laten, dan zal alles vloeiender worden en beter ‘zwemmen’ … dan opzuigen en inspuiten.
bedanktJohn (moderator)
5 maart 2013 om 00:13Het beste is om het sperma vanuit het potje direkt op te zuigen en in te spuiten.
Reagerenmie5 maart 2013 om 11:04ok bedankt …
Reageren
heb dat enkele keren gelezen, echter ook dat je het vloeibaar moet laten worden door even te laten staan …
maar bedankt!