- katrien15 oktober 2012 om 12:38
Wij zijn aan het proberen zwanger te geraken door middel van het inbrengen van een spuit…
Masturbatie in een potje en dan opzuigen met een spuitje en inbrengen.
Ik heb al verschillende verhalen gehoord maar wat is het beste?
° in het potje, tien minuutjes laten staan en dan opzuigen met de spuit: zodat alles vloeibaarder zal zijn
° in het potje, niet laten staan en direct opzuigen met de spuit: zodat alles nog warm is
Wie kan me helpen?
bedankt11 reactiesReagerenHeleen15 oktober 2012 om 12:46Ik zou zeggen, meteen opzuigen en inbrengen. Heel veel succes… Maar euh, waarom kan het niet op de standaard manier, ik bedoel via seks? No offence.
Groetjes, Heleen
Reagerenkatrien15 oktober 2012 om 14:09vaginisme … pijnlijke zaak 🙁
Reageren
dus hulpmiddeltjes zoeken en had van het spuitje gehoord…
in principe hetzelfde, je ‘schiet’ het zaad naar binnen maar op een iets andere manier 🙂
maar doordat het sperma iets dikker is zeggen sommige sites dat je dat tien minuutjes moet laten staan, is dat vloeibaarder.
andere zeggen echter dat het dan afkoelt en niet goed is dus …
merciLola16 oktober 2012 om 11:55Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat meteen inbrengen beter is. Dan is het nog warm. Ik weet wel dat sperma onder gunstige omstandigheden 72 uur in leven kan zijn, maar hoe eerder binnengebracht lijkt mij ’t best. Heel veel succes!
Groetjes Lola
ReagerenLola16 oktober 2012 om 11:56Houd je ons op de hoogte?
Reagerenkatrien16 oktober 2012 om 12:41Zullen we doen :-))
Reageren
Internet = handig, maar met tegenstrijdige berichten, weet k nog niet wat aanvangen he?!Moi ikke8 november 2012 om 19:53hallo katrien.
Ik weet uit ervaring dat je het warm moet houden op lichaamstempratuur en dat je het gelijkmatig in moet brengen via het spuitje, ook kun je er een ”rietje” of tewel een slangetje bij kopen bij de apotheek die je aan het spuitje kunt bevestigen. Ook heb ik gehoord dat je dan zelf (ahum) moet klaarkomen zodat het zaad nog makkelijker bij de eicel kan komen door samen trekkingen van de baarmoeder….en blijd daarna nog even 5 minuten met je benen omhoog liggen en dan moet het wel bijna raak zijn..
Reageren
Hopelijk heb je aan mijn info wat.
Suc6 ermee en lees wel mee hoe het af gaat lopen..
Groetjes Moi ikkekatrien9 november 2012 om 07:26hoi moi ikke 🙂
Reageren
maar het mag eerst in een potje en dan opzuigen
ik heb een spuit met een rietje aan 🙂
rietje inbrengen, spuit erop en inspuiten en dan blijf k wat liggen normaal
k durf dan niet te bewegen om zelf klaar te komen (voor dewelke ik me op mijn buik moet draaien en waardoor er toch wel wat beweging nodig is: sorry, te veel info 🙂 ).
heb je ook een idee hoe lang het zaad effectief ‘levend’ blijft buiten het lichaam?
en ook, hoe lang in mijn lichaam?
je schrijft ‘uit ervaring’… heb je dit ook gedaan? gelukt?
bedankt
groetjeskatrien13 november 2012 om 09:50moi ikke … help?
Reageren
je zegt ‘uit ervaring’ dus spreekt me erg aan…
bedankt
groetjesMij14 november 2012 om 15:37Ook hier een eigen ervaring-verhaal. Heb IUI ondergaan en we moesten dan altijd binnen 15min. het potje naar het ziekenhuis brengen. Dit moest dan op lichaamstemperatuur gehouden worden. Dus in broekzak of onder de trui. Na die 15min zou de kwaliteit zo slecht zijn dat het een verkeken kans zou zijn.
Reageren
Beter dus om het zaad meteen in te brengen. Dat van dat vloeibare lijkt mij onzin omdat jij zelf slijm afgeeft waardoor het zich een weg omhoog kan werken en het vocht wat in het zaad zit ook mee rdan voldoende is. Geen glijmiddel of zo er bij gebruiken wnat dit kan ook weer de kwaliteit van het zaad aantasten.
Vervelend dat het op deze manier moet maar mooi dat jullie er samen voor gaan en jullie weg er in hebben gevonden. Succes!katrien14 november 2012 om 15:44Beste mij,
Reageren
Bedankt voor de info 🙂
Heb gelezen dat het ‘vloeibaarder’ moest zijn, ook al dat het maar 5 minuten goed zou blijven…
Staat zoveel overal daarom vind k het vooral handig om het van mensen te horen die het effectief meegemaakt hebben (en liefst mee gelukt is 🙂 ).
alvast bedanktmoi ikke24 november 2012 om 22:19Een hele goede kennis die zeer dicht bij mij staat heeft dit gedaan. Gaat is het de 2e x gelukt. Zij bleef 5 minuten met haarbenen omhoog liggen e toen is het gelukt. Op he vraag hoe lang het zaad dan overleven kan heb ik geen andwoord op voor je. Maar weet dus dat het wel kan. Hopelijk is het snel raak om het zo te zeggen . Houd je ons op de hoogte als het ook jullie is gelukt?
Reageren
Liefs moi ikke.