Zoeken Vraag het forum

hoelang blijft sperma levensvatbaar in condoom

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniempje

weet iemand precies hoelang sperma levensvatbaar blijft in een condoom?

ik vraag dit omdat er enkele minuten nadat het condoom afgedaan was, per ongeluk nog contact van het sperma vanuit de condoom met de vagina is geweest.
    ik weet dat sperma “in de buitenlucht” snel doodgaat wanneer het opgedroogd is, maar hoe zit dat wanneer het dus nog enkele minuten vloeibaar in het condoom zat? (betrof overigens normaal condoom, waarbij dus ook geen zaaddodend glijmiddel op zat)

8 reacties
    Reageren
    Michiel

Je zult het niet graag willen horen, maar toch goed dat je het vraagt. Ja, er is een kans dat het sperma alsnog voor een bevruchting kan zorgen.

Reageren
    Lela

Hallo

ik hoorde onlangs het verhaal dat iemand sperma uit een condoom had gehaald en hiermee masturbeerde, een halfuur na de ejaculatie in de condoom. Is er kans op zwangerschap als dit gebeurd?

Reageren
    John (moderator)

Ze zou je zwanger kunnen raken

Reageren
    Oli

Hoelang blijft sperma overleven op een wc-papiertje?

Reageren
    John (moderator)

Heel kort

Reageren
    Bob

Wanneer een condoom op de grond ligt, hoelang blijven de zaadcellen leven? En kan een vrouw als ze slechte bedoelingen heeft zwangerraken als zij de sperma in haar stopt?

Reageren
    John (moderator)

Ik kan niet precies zeggen hoe lang ze leven als er geen zaaddodend middel in de condoom zit.
    Maar ze kunnen wel even blijven leven onder gunstige omstandigheden. En ja zwanger raken zou in principe wel kunnen

Reageren
Reageer op: hoelang blijft sperma levensvatbaar in condoom
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.