- Mike24 juli 2009 om 11:37
Hallo, weet er iemand wat ik moet doen aangezien de dokter het niet weet :S
Een van m’n vorige vriendinnen had iedere keer last van terugkomende schimmelinfecties…
Iedere keer werd ze behandeld met gyno daktarin (eitjes om naar binnen te schuiven)…
En in de bijsluiter staat ook dat de sexuele partner behandeld moet worden…
Maar mijn dokter zegt alleen… Heb je jeuk?? ..Heb je een rode eikel?? Heb je schilfers?? Maar dat heb ik allemaal niet… Dus ik krijg niks normaals uit m’n dokter… Ja een keer een schimmelcremetje… Maja dat is het niet, want het is niet oppervlakkig.Heb me op soas laten testen… Hij heeft het gedaan.. Ik heb het thuis zelf gedaan… Er is urine op de kweek gezet.. Maar uit ALLE tests komt helemaal niks.
Weer tests gedaan maar dan op schimmel.. Eerst kon dat niet volgens de dokter… En de volgende keer dat ik kwam kon het opeens wel… Maar ook daar kwam helemaal niks uit :SPuntje bij paaltje.. Ik ben nou een aantal vriendinnen verder… En bij iedere meid komen er na een bepaalde tijd klachten…Een stinkende poenie…
Dus ik weet nu zkr dat het bij mij vandaan komt…Ook al leiden die tests op niets uit..M’n nieuwe vriendin ook weer…Ik ga nu 7 maanden met haar en eerst was haar poenie echt helemaal geurloos.. Maar ook bij haar zijn er al een tijdje klachten…
Eerst dacht ze dat het door een abortus is gekomen.. Maar ik geloof daar niet in.
Sterker nog… Ik begin zelf opeens ook te ruiken tussen m’n liezen.
Dus wtf moet ik nou toch doen… Zij gaat naar de dokter en krijgt daar waarschijnlijk medicijnen mee voor een schimmelinfectie… Maar ik wordt zo nooit behandeld :S
Moet ik dan zelf uit gaan proberen?? Moet ik om een antibioticakuur gaan vragen bij m’n dokter?? :S
Ik wordt er helemaal moedeloos van!!En ik weet 1000% zkr dat het niks te maken heeft met soas, ook al heb ik wel is een soa gehad… Ik ben behandeld en ben vrij…
M’n meid is ook schoon, dus het kan alleen een schimmel zijn toch??Hoop dat iemand iets weet, mss dat iemand weet waar de partner mee behandeld moet worden bij gebruik van gyno daktarin…
16 reactiesReagerenSerge25 juli 2009 om 17:12Spannend leven heb jij zo! Ga je door tot je eens de hoofdprijs hebt?
Op deze manier kun je telkens opnieuw alle SOA-tests doen die er zijn.
Ik kan mij voorstellen dat jouw huisarts een beetje moe van jou wordt!
Reagerenmike27 juli 2009 om 22:48Ik heb gewoon relaties hoor dus ik weet niet over welke manier jij het hebt?
Maar bedankt voor je reactie.
ReagerenAnoniem27 juli 2009 om 23:22Lees verder over ‘Schimmelinfectie penis’:
http://www.dokter.nl/forum/Penis-testikels/194535-een-schimmel-infectie.html
ReagerenLilly28 juli 2009 om 06:05Maak je niet druk, heel veel meiden hebben last van een schimmelinfectie. En dat is niet omdat ze zich niet goed verzorgen, maar omdat er teveel verzorgd wordt daaronder kan ook nog. Met verkeerde zeep wassen bijv. Stress kan het veroorzaken. Ik hoef me maar druk te maken en het is weer raak. Mijn vriend heeft het chronisch. We hebben altijd zalf liggen.
Je moet eens bij de apotheek een tube miconazolnitraat gaan halen. Dat helpt bij ons altijd perfect. En je kan er niks aan doen, jij bent niet de persoon die ht overbrengt. En je laatste vriendin heeft het pas na 7 maanden gekregen, dat komt echt niet door jou!
Je zegt abortus. Het kan een reactie zijn op de stress van een abortus. Het is voor een vrouw toch heel wat om iets uit je buik te laten halen. Dat heeft veel impact op je lijf. Dus ja het kan van de aboruts komen, maar dan denk ik van de stress die er vandaan komt.Maak je niet te druk. Het is niks vies en met de miconazol ben je er zo weer vanaf!
Oh en als mijn vriend het heeft of ik en we hebben gemeenschap, dan krijgen we het niet standdaard over, dus met supersnelle besmetting zal het wel meevallen.
Succes!
Reagerenmike28 juli 2009 om 13:04Ik heb al is van die zalf gehad, maar dat is het niet. Ik kan die zalf toch niet naar binnen gaan zitten stoppen :S
Ik heb geen klachten die je zou moeten hebben als ze die zalf voorschrijven.En je zegt dat ik niet de persoon ben die het over brengt, maar ik weet het wel zeker.
In “al” m’n relaties van de afgelopen 2 jaar is het een terugkomend probleem. Eerst hebben ze nergens last van… En opeens na een tijdje gaat het daar beneden ruiken.En maak je niet druk … Het is niet vies??
Reageren
Nou ik vind het echt niet fijn om intiem te doen als het bij een vrouw ruikt… Weet niet hoe het bij jou zit maare 😉Sep28 juli 2009 om 16:01Lees deze folder van het Nederlands Huisartsen Genootschap over vaginale ‘Candida’.
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU2b.htm
ReagerenLilly28 juli 2009 om 20:29Ik probeer je ook maar te helpen. Je kan ook wel een beeeeetje rustiger doen hoor.
Schimmelinfectie klinkt smeriger dan dat het is. En ja het kan ruiken, maar het gaat ook weer over. Het kan inderdaad ook regelmatig terugkomen. en ja het ruikt ff en ik snap dat je dan niet bepaalde dingen daar wil doen.
Je hebt al zo veel onderzoeken gehad en als je het er niet mee eens bent, dan ga naar een andere huisarts zou ik zeggen. Misschien heeft die betere iedeeen.
Als jij zegt een schimnmelenfectie, dan wordt daar miconazolnitraat voor voorgeschreven.
Ik zou zeggen ga een second opinion halen.
Reagerenmike29 juli 2009 om 15:43Ja dank dat je wil helpen, maar ik had al verteld dat ik zalf heb gehad.
Het heeft niet met die zalf te maken…Ik ben geen dokter… Maar het lijkt mij waarschijnlijk dat het een schimmel is want als m’n ex het steeds terug kreeg… En nu bij iedere vriendin dezelfde geur terugkomt en het is geen soa… Dan lijkt mij het dat het datzelfde probleem is.
En al helemaal omdat in de bijsluiter van gyno daktarin staat dat de partner ook geholpen moet worden…
Maja mijn dokter neemt me niet serieus en heeft het erbij neergelegd omdat ie het gewoon niet weet.
Hij is toch de dokter :SMaja ik ga inderdaad wel even met de huisarts van m’n vriendin babbelen.
@Sep
Ik zal hem is lezen… Dank
ReagerenMike29 juli 2009 om 15:52Nou ook in die folder staat hetzelfde…
Ik wordt er niet wijzer van.M’n vriendin heeft mss iets meer afscheiding dan normaal, maar voor de rest geen pijnlijk gevoel of iets.
Alleen de geur is soms niet te harden, zelfs zo erg dat ik niet echt zin meer heb om te vrijen.En wat ik nog niet verteld had dat was dat ikzelf sochtends een heel klein beetje afscheiding heb. Maar dat zit echt in de schacht en komt er pas uit als ik er in knijp.
Reageren
Maar het is echt maar heel weinig, en niet hetzelfde als bij een soa.
Ook deze afscheiding is getest op van alles… Maar volgens het lab komt er niks uit :sMe29 juli 2009 om 17:25Lees dan ook even de folder over de bacteriele vaginoss, misschien dat je het dan beter begrijpt.
ReagerenMe29 juli 2009 om 17:25In de vagina leven bacteriën en schimmels. Dat is heel normaal. Tussen de verschillende soorten bacteriën en schimmels bestaat een natuurlijk evenwicht. Soms raakt dit evenwicht verstoord. De precieze oorzaak hiervan kennen we niet. Bepaalde soorten bacteriën gaan dan overheersen. Dit wordt ook wel bacteriële vaginose genoemd. Er is dus geen besmetting of infectie, maar een toename van een bacteriesoort die normaal in de vagina thuishoort. Een bacteriële vaginose kan onaangenaam ruikende, overvloedige afscheiding veroorzaken.
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU2c.htm
Reagerenmike30 juli 2009 om 08:17Wat moet ik dan beter begrijpen… Het gaat alleen maar over de poenie…
Reageren
De klacht ligt bij mij en niet bij “hun”.
Ik heb ook afscheiding, en in mijn liezen begint het nu te ruiken.
Het is dezelfde geur als ik bij haar ruik, alleen heel licht en vooral na het sporten.
Dus wrrm gaat het alleen maar over de poenie??
De dokter zegt ook: een schimmelinfectie komt nooit voor bij een man, dat kan niet eens.
Nou ja prima.. Maar wat is het dan??Jeroen30 juli 2009 om 11:48Zowel mannen als vrouwen kunnen een schimmelinfectie oplopen.
Reagerenmike31 juli 2009 om 08:26Ja dat is waar, maar volgens de dokter niet.
En die zalf die ik gekregen heb die heb ik toen zelf een keer bij de apotheek gehaald… En ook hun verklaarden me eigenlijk een soort van voor gek.
Maar ik moest het maar proberen met die creme.Maar wrrm wordt het bij een vrouw wel vanuit binnenuit bestreden dmv vaginale capsules en bij een man niet??
Reageren
Er moet toch meer zijn voor mannen dan een uitwendig cremetje?