Zoeken Vraag het forum

licht opgezwollen voeten met tintelingen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • kim

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag c.q. probleem. Aangezien ik mijn huisarts niet te pakken krijg probeer ik dit eens.

Ik heb begin mei last gehad van accuut opgezwollen voeten. Mijn slippers kon ik niet meer aan. Hierop heb ik toen water met azijn gedaan om het vocht eruit te halen. Zo heeft dit 4 dagen geduurd. Ik dacht niet dat ik gestoken was door een beest.

Nu ben ik waarschijnlijk maandagavond gestoken door een beest in mijn linker kuit (mug/horzel iets dat bij een paardenstal in de buurt is) tijdens mijn training van ballroomdansen.
    Dinsdag eind van de dag viel het mij op dat mijn rechtervoet weer iets opgezwollen was. De knobbel aan de binnenzijde bij de enkel was niet meer te zien. Ook aan de buitenzijde was het al iets dikker. Zodoende heel de avond met de voeten omhoog.

Nu na een nacht slapen is het weer redelijk geslonken. Echter nu zit ik achter mijn bureau en zijn allebei mijn voeten aan het tintelen. Net alsof je voelt dat al het vocht daar naar toe loopt. Natuurlijk zit ik met mijn voeten omlaag en kan ik ze niet omhoog leggen.

Ook de bult van de steek is hard, rood en opgezwollen.

Heeft het verband met elkaar? Wat raden jullie me aan om op dit moment te doen? Wat zou het kunnen zijn?

2 reacties
    Reageren
    Kim

Oh ja de tinteling is nu ook bij mijn linkervoet bezig. Ik weet alleen niet of deze nu ook opgezwollen is.

Reageren
    Wilhelmus

ik zou op deze verschijnselen willen reageren. Ik heb dezelfde “klachten” tintelingen in voeten die blauwdooraderd zijn en sinds gisteren een bijkomede klacht, een enigszins gezwollen voet, ook nu nog na nachtrust. Duidt dit op Lyme?
    Frans

Reageren
Reageer op: licht opgezwollen voeten met tintelingen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.