Zoeken Vraag het forum

Al een paar week steeds verhoging

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Linda Luttje

Ik had een vraagje mijn dochtertje van 5 maand heeft nu al een paar weken steeds verhoging ze schommelt steeds tussen de 37,5 en 38,2 maar het wil maar niet over gaan.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Ik hoor het graag.

Linda Luttje

2 reacties
    Reageren
    Anoniem
    Linda

[b]Linda Luttje schrijft:[/b]
    [quote]Ik had een vraagje mijn dochtertje van 5 maand heeft nu al een paar weken steeds verhoging ze schommelt steeds tussen de 37,5 en 38,2 maar het wil maar niet over gaan.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Ik hoor het graag.

Linda Luttje[/quote]

Hoi Linda,

Ik heb hier inmiddels bijna een jaar ervaring mee.
    Mijn zoon van toen 7 maanden (nu bijna 18 maanden)heeft ook iedere dag tussen de 37,7C en 38,3C graden verhoging.

Hij heeft diverse bloed, urine, slijmvlies en keelkweek onderzoeken gehad waar niets is uitgekomen.
    Hij is in oktober zelfs 4 dagen opgenomen geweest om het verloop van zijn temperatuur te monitoren.

Ik kreeg de volgende uitleg met wat er aan de hand is.
    Ieder mens heeft gedurende de dag temperatuursverhoging. Normaal is dit tussen 0 en 0,8C. Echter is er een groep mensen bij wie dit nog hoger is maar wel normaal voor die persoon al klinkt dat raar in onze oren omdat we dat zelf niet hebben.

Ik kijk nu naar hoe mijn kind is.
    Hij oogt niet ziek verder, eet goed, drinkt goed dus ik laat het rusten.
    Ook meet ik hem niet meer iedere dag maar 1 of 2x per week om te kijken of er in die situatie wat verandert is.
    Krijg ik het idee dat dat e wel wat scheelt dan trek ik meteen aan de bel. In januari hebben we weer een check-up bij de kinderarts.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat er met jouw dochter ook niets aan de hand is.
    Je zou een bloedonderzoek kunnen doen om uit te sluiten dat ze iets viraals of bacterieels heeft.

Heel veel succes!

Groetjes Linda

Reageren
Reageer op: Al een paar week steeds verhoging
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.