Zoeken Vraag het forum

Zwanger door vingeren? Map halen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,

Vanmiddag hebben mijn vriend en ik sex gehad met condoom, ik zit niet meer aan de pil omdat ik niet tegen de bijwerking kan. Het condoom is niet gescheurd en alles is verder goed gegaan. Hij heeft zijn penis schoon gemaakt me een doekje en hij had ook nog andere dingen aangeraakt zoals zijn kledingstukken. Ik weet dus niet of er sperma aan zijn handen zaten. Na 20-25 minuutjes nadat we sex hadden had heeft hij me nog gevingerd(maar niet heel lang, een minuutje). Zijn handen waren volgens mij wel droog. Ik wil graag weten of de sperma dan nog leeft en hoe groot de kans is om zwanger te zijn? Heb je met opgedroogd sperma nog kans om zwanger te zijn? Moet ik dan een MAP halen?

6 reacties
    Reageren
    yordi1

Sperma kan in de regel 5 minuten buiten het lichaam leven.

Dus er is geen kans op zwangerschap .

Reageren
    Anoniem

Zeker? Het was namelijk best wel warm vandaag en als hij zweethanden had blijft het dan nog leven??

Reageren
    yordi1

Ja hoor helemaal zeker.

Hij heeft je namelijk pas 25 minuten na het contact gevingerd, zolang leeft sperma buiten het lichaam niet.

Reageren
    Anoniem

Hoi,

Bedankt voor de reacties. Ik ben vandaag toch voor alle zekerheid naar de apotheek gegaan en raad gepleegd. Ook omdat ik in me vruchtbare dagen zit nam ik het risico niet en nam toch een morning achter pil, wel een paar minuutjes na de 24 uur. Maar de kans is toch super klein?

Reageren
    Anoniem

Kan iemand even snel reageren? Ik ben namelijk best bang

Reageren
    John (moderator)

De MAP moet binnen 72 uur worden genomen. Dus daar was je ruim op tijd mee.
    Ze was echter niet nodig geweest. Zoals je het hebt verteld, kun je dus niet zwanger raken.

Reageren
Reageer op: Zwanger door vingeren? Map halen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.