- Anoniem13 september 2016 om 20:37
Hoi,
Vanmiddag hebben mijn vriend en ik sex gehad met condoom, ik zit niet meer aan de pil omdat ik niet tegen de bijwerking kan. Het condoom is niet gescheurd en alles is verder goed gegaan. Hij heeft zijn penis schoon gemaakt me een doekje en hij had ook nog andere dingen aangeraakt zoals zijn kledingstukken. Ik weet dus niet of er sperma aan zijn handen zaten. Na 20-25 minuutjes nadat we sex hadden had heeft hij me nog gevingerd(maar niet heel lang, een minuutje). Zijn handen waren volgens mij wel droog. Ik wil graag weten of de sperma dan nog leeft en hoe groot de kans is om zwanger te zijn? Heb je met opgedroogd sperma nog kans om zwanger te zijn? Moet ik dan een MAP halen?
6 reactiesReagerenyordi113 september 2016 om 20:40Sperma kan in de regel 5 minuten buiten het lichaam leven.
Dus er is geen kans op zwangerschap .
ReagerenAnoniem13 september 2016 om 21:12Zeker? Het was namelijk best wel warm vandaag en als hij zweethanden had blijft het dan nog leven??
Reagerenyordi113 september 2016 om 21:14Ja hoor helemaal zeker.
Hij heeft je namelijk pas 25 minuten na het contact gevingerd, zolang leeft sperma buiten het lichaam niet.
ReagerenAnoniem14 september 2016 om 16:08Hoi,
Bedankt voor de reacties. Ik ben vandaag toch voor alle zekerheid naar de apotheek gegaan en raad gepleegd. Ook omdat ik in me vruchtbare dagen zit nam ik het risico niet en nam toch een morning achter pil, wel een paar minuutjes na de 24 uur. Maar de kans is toch super klein?
ReagerenAnoniem14 september 2016 om 19:48Kan iemand even snel reageren? Ik ben namelijk best bang
ReagerenJohn (moderator)
14 september 2016 om 20:47De MAP moet binnen 72 uur worden genomen. Dus daar was je ruim op tijd mee.
Reageren
Ze was echter niet nodig geweest. Zoals je het hebt verteld, kun je dus niet zwanger raken.