- Anoniem3 september 2016 om 08:02
Hi ! Ik heb heel dringend hulp nodig ik heb de 26e van augustus onveilig seks gehad heb toen 3 dagen na dat de MAP netjes ingenomen, en dat was op 29 aug precies optijd binnen de 72uur. Ik heb donderdag 1sep weer onveilig seks gehad ben vandaag bereid om weer binnen de 72uur weer een MAP in te nemen , maar voor alles had ik 14 juli ook onveilig seks gehad hijs niet in mij klaar gekomen zegt hij dus heb geen MAP ingenomen ik kreeg 31 juli een bloeding van 6 dagen u heeft mij toen aangegeven dat het mijn menstruatie kan zijn dat klopt ! Want heb toen 3 testen gedaan gaven negatief aan. Ik ben vandaag na de wc gegaan ik heb een klein plasje bruin bloed gezien in mijn string opgeblazen gevoel in me buik telkens de nijging te spugen heb ook telkens een brandige gevoel in mijn buik het gevoel dat iemand met een mesje tegen me buik aanwrijft. ik verwachte mijn volgende menstruatie 31Aug na 3 dagen nog steeds niets van gekomen zou het door de map kunnen komen die ik 6 dagen geleden had ingenomen of kan het zijn dat ik overtijd ben ?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 september 2016 om 08:34Als je menstruatie niet op de dag komt dat ze zou moeten komen, ben je overtijd. Dat kan inderdaad door het gebruik van de MAP komen. De klachten die je nu hebt, kunnen dus door op hand zijnde onttrekkingsbloeding komen.
Wat de MAP betreft:
Ze moet binnen 72 uur worden genomen, maar liefst zo snel mogelijk. Hoe langer je wacht, hoe minder betrouwbaar de MP dan is. Als je nog net binnen die 72 uur zit is de betrouwbaarheid nog maar 48%. Bovendien werkt de MAP niet altijd. Dat hang vooral af van wanneer de eisprong heeft plaats gevonden.Je neemt nogal wat risico om iedere keer zo lang te wachten voordat je de MAP neemt. Nu dus ook weer. Zorg ervoor dat je vandaag z.s.m. die MAP gebruikt. Ik raad je aan om dan de ella-one te gebruiken. Die kan tot 5 dagen na de onbeschermde seks.
ReagerenAnoniem3 september 2016 om 08:50Hallo! Prima bedankt voor u reactie dat klopt ga vandaag ZSM eentje innemen! heb net weer een bloeding gehad klein plasje nu wel helder rood misschien dat het toch weer m’n menstruatie is maar betekend dat ik dan alsnog de map kan innemen als Het werkelijk misschien toch m’n menstruatie is ? Of zou het dan niet persee nodig zijn om toch een map in te nemen na dat het misschien werkelijk m’n menstruatie is hoop snel van u weer te horen groetjes
ReagerenJohn (moderator)
3 september 2016 om 09:11Als het je menstruatie is hoef je ze niet te nemen.
Reageren