- Anoniem12 april 2016 om 19:35
Lieve mensen, ik heb echt jullie hulp nodig, ik ben een meisje van 14 jaar en ik heb regelmatig seks met mijn vriend, ik ben heel erg jong dat weet ik maar daar gaat het even niet om. Mijn vraag is: “Kun je je buik inhouden als je zwanger bent?” Want ik kan dit wel maar ik heb het gevoel dat ik een buikje begin te krijgen,ik zit niet aan de pil en moest deze week ongesteld worden verder doe ik het wel veilig met een condoom. Ik ben nu heel erg bang eigenlijk dat ik zwanger ben, en ik durf het niet met mijn ouders erover te hebben want die gaan heel boos worden, wat moet ik nu doen? Alsjeblieft help me.
Groetjes
Melissa2 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 april 2016 om 21:50Met wel of niet buik inhouden heeft dat niets van doen.
Reageren
Als de condoom niet is gescheurd (en dat zouden jullie ongetwijfeld wel gezien hebben) is er geen reden om te denken dat je zwanger bent. Dat je buik nu wat dikker voelt kan door de uitblijvende menstruatie zijn. Tussen de laatste menstruatie en nu kun je onmogelijk al zwangerschapssymptomen hebben. En een dikkere buik krijg je pas als meer dan 2 maanden zwanger bent.
Zijn je menstruaties altijd precies op tijd? Gezien je leeftijd is het niet vreemd dat er nogal eens verschil in kan zittenAnoniem13 april 2016 om 04:30Heey,
Reageren
Meestal krijg je pas echt een buikje na ongeveer 2,5 maand.
Nee je kan niet je buik in houden als je zwanger bent omdat er een kindje in zit:)