Zoeken Vraag het forum

Bevruchting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lana30

Van 10 juni is zeer onwaarschijnlijk. Dan zou er in de echo en de termijnberekening een verschil zitten van 4 weken…

En 10 juli?? Volgens mij gaat u uit van verkeerde datum ….

Als ik uitga van normale menstruatie op 6 juni en ovulatiebloeding op 20 juni. Dan zal volgende menstruatie rond 5 juli zijn. En dan zou de vruchtbare periode tussen 16 en 20 juli zijn. Bevallingsdatum zou dan tussen 7-9 april zijn. Gemeenschap van 10 juli is dan onwaarschijnlijk dat hierdoor de bevruchting heeft
    plaatsgevonden? U geeft aan dat zaadcellen in uitzonderlijke gevallen 7 dagen overleven. En die andere man is niet in mij gekomen… Is de kans dan groot dat er toch zaadcellen zijn binnengekomen???

Op http://www.knov.nl/vakkennis-en-wetenschap/tekstpagina/538/datering-van-de-zwangerschap/ staat dat de meting betrouwbaar is. U geeft aan dat niet alle baby’s even hard groeien. Maar hoe kan het dat alle echo’s dan wel tussen 7-9 april uitkomen? De afmetingen komen ook overeen met de standaarden …..

John (moderator)

Ik bedoelde inderdaad 10 juli…..ben even de weg kwijt met de data…..
    sperma leeft in de regel niet zo lang en er is geen zaadlozing geweest.

Opnieuw te rekenen vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie:
    Als je uitgaat van 6 juni is je uitgerekende datum 13 maart. De vermoedelijke datum van conceptie is dan ca. 20 juni
    Als je uitgaat van 20 juni is je uitgerekende datum 27 maart. De vermoedelijke datum van conceptie is dan ca. 4 juli
    Omdat je een regelmatige cyclus hebt, zou je als 6 juni de menstruatie was, rond 4 juli een nieuwe menstruatie moeten hebben gehad. Als je daar vanuit gaat en er dan 40 weken bijtelt kom je rond 8 april uitgerekende datum uit. De conceptie zou dan rond 16-17-18-19 april geweest kunnen zijn.
    Dat zou in principe kunnen. Je menstruatie van zegmaar 4 juli kan zijn uitgebleven om dat je de bloeding op 20 juni hebt gehad.

Reageren
    Lana30

Ik maak mij dus eigenlijk voor niets zorgen dat de echo 2 dagen afwijkt??? De echo van 7 week kwam wel op 19/20 juli, uitgerekende datum 10 april. Toen was ik nog gerust, maar bij 12 weken werd het 7 april dus 16 juli bevruchting. Bij de 20 weken werd 7 april aangehouden. Ik heb de metingen nagetrokken op internet en zag dat de echo iets afweek, uitgerekende datum 9 april. De datums liggen dus vrij dicht bij elkaar. Kunt u mij geruststellen dat 10 juli eigenlijk onmogelijk kan zijn?

Reageren
    John (moderator)

Enkele dagen verschil in de echo zijn verder geen probleem.
    Zoals ik al schreef acht ik een bevruchting van 10 juli voor onwaarschijnlijk.

Reageren
    Lana30

Bedankt voor je antwoorden en tijd! Het geeft mij iets meer rust nu bevestigend wordt dat 10 juli uitgesloten kan worden

Reageren
    Lana30

Vanwaar kan de menstruatie uitblijven? Rond deze tijd was het warm weer en had ik het erg druk gehad de weken ervoor…
    Als ik altijd een redelijke regelmatige cyclus heb gehad (28-20 dagen) kan dan opeens een eisprong anders zijn?

Reageren
    John (moderator)

Die vraag kan ik helaas ook niet beantwoorden.

Reageren
    Anoniem

Maar een eisprong kan wel gewoon plaatsvinden zoals in de normale cyclus dan ? Dus rond de 14 de dag?

Reageren
    Anoniem

Sorry dat niemand je 100% van de onzekerheid van afhelpen, maar het is 99,99% zeker van je vriend hoor.

Je kunt als je zelf wilt die 0,01% kans voor jezelf houden tijdens de zwangerschap als je vind dat dat het beste voor het kindje is. Ook daarna. Mocht het toch niet van je vriend zijn, is het kindje absoluut geen uitzondering: ze vermoeden dat wel 10% van alle mensen een andere vader heeft dan ze zelf denken. Jij en ik dus misschien ook wel, niks om je voor te schamen als je maar van elkaar houdt. De stress die je nu van het twijfelen hebt kan je met je huisarts bespreken, die kan je vast gerust stellen, dan heb je een leukere zwangerschap. En mocht het niet van je vriend zijn en dat dan eventueel problemen geven (kan, hoeft niet), dan is je huisarts er ook voor je om advies te geven. Je staat niet alleen en het is zonde als je met deze stress blijft rondlopen.

Dus hop bel de huisarts voor een afspraak om te praten over je stress want niemand kan je 100% zekerheid geven, zeker internet niet.

Reageren
Reageer op: Bevruchting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.