- Anoniem17 juli 2015 om 04:11
Hallo.
Eind mei (rond de 21e) hadden mijn vriendin en ik onveilig seksueel contact gehad, we waren bang dat op 10 juni (de dag waarop ze ongesteld zou moeten worden) dat ze misschien zwanger was want ze was over tijd, ze werd het toch pas op de 14e. Na die menstruatie hadden wij rond de 23 juni (nadat haar ongesteldheid over was) weer onveilig seksueel contact maar het probleem nu is dat ze nu weer over tijd is en dit keer flink ook want normaal zou ze het op de 10e moeten worden, in juni (de 14e) had ze waarschijnlijk of een onregelmatige cyclus of ze bofte en daar is ze nu ook 3 dagen overheen. Kan ze zwanger zijn?Gr. Gio
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 juli 2015 om 10:37Als ze de pil niet gebruikt en jullie hebben onbeschermde seks kun je er natuurlijk op wachten dat ze zwanger raakt….als jullie dat niet willen zijn jullie wel heel onverstandig bezig.
Is de menstruatie van je vriendin normaal wel altijd op tijd? Hoe oud is je vriendin?
ReagerenAnoniem17 juli 2015 om 20:09Hallo.
Bedankt voor uw antwoord. We hebben wel een kinderwens in ons achterhoofd maar we zijn er toch niet helemaal zeker over. Het kind zou in ieder geval niet ongewenst zijn als mijn vriendin wel zwanger is. Mijn vriendin is 19 jaar, ik word 20. Normaliter is haar menstruatie altijd op tijd behalve deze 2 keren.Gr. Gio
ReagerenJohn (moderator)
17 juli 2015 om 20:27Dat scheelt dan weer.
Er kunnen meer redenen zijn waarom de menstruatie later komt.
Reageren
Stress/spanningen, te weinig gedronken of gewoon een keer iets later.
Maar een zwangerschap is natuurlijk in dit geval zeker niet uit te sluiten.
Dus toch maar even een zwangerschapstest doen…Anoniem27 juli 2015 om 16:50Hallo.
Ik wou u even een update geven dat wij na mijn reactie hier nog een klein weekje hadden gewacht of ze in die tijd misschien toch ongesteld zou worden, maar ze werd het nog steeds niet dus hadden we een zwangerschapstest gedaan zoals geadviseerd, en wat wij verwachtte was inderdaad uitgekomen, ze is zwanger. In 2016 kunnen wij dus ons tweede kindje en broertje/zusje verwachten!– Gio.
ReagerenJohn (moderator)
27 juli 2015 om 17:49Gefeliciteerd !
Reageren