Zoeken Vraag het forum

is mijn vriendin zwanger

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    mijn vriendin hebben afgelopen week 3 keer onveilig seks gehad. Ik ben niet klaargekomen in haar en volgens een menstruatiecyclus app was het al 8 dagen nadat zij de ovulatie had.
    Ze had woensdag ongesteld moeten worden maar ze is elke maand te laat.
    Is ze zwanger?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

[quote]Ze had woensdag ongesteld moeten worden maar ze is elke maand te laat.[/quote]
    Als ze toch elke maand te laat is, dan betekend dat dat haar cyclus dus langer is dan jullie denken. Als je iedere maand 3 dagen te laat bent, duurt de cyclus gewoon 3 dagen langer. Een app op je telefoon kan dus nooit de precieze eisprong bepalen. Een eisprong vindt plaats in een periode van een aantal dagen van de cyclus. Daar kan dus wel iedere keer iets verschil in zitten.
    In neem dus aan dat ze ook deze maand net als alle andere maanden te laat zal zijn.
    Onveilige seks met de methode voor het zingen de kerk uit is zeer onbetrouwbaar. Je kunt er op wachten dat het een keer misgaat.

Reageren
    Anoniem

Bedankt,
    De app klopt dan wel niet precies, maar zou ze dan zwanger zijn? We hebben, volgens de app, 8 dagen na de ovulatie het gedaan. Dit klopt dan wel niet precies, maar zou ze zwanger kunnen zijn? En het was alleen voorvocht

Reageren
    John (moderator)

In voorvocht zitten in principe geen levende spermacellen. Tenzij je heel kort van tevoren nog een zaadlozing zou hebben gehad waardoor er nog spermacellen in de urinebuis aanwezig waren. Maar die kans is zeer klein.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor de reactie. We weten bijna 100% zeker dat we een aantal dagen na haar ovulatie het hebben gedaan. Dus ik neem aan dat de kans er niet is dat ze zwanger is?

Reageren
    John (moderator)

100% garantie kan ik je natuurlijk niet geven.
    Maar ik acht de kans nagenoeg nihil.

Reageren
Reageer op: is mijn vriendin zwanger
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.