Zoeken Vraag het forum

Zwanger wc papier

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Is het mogelijk zwanger te worden als je sperma aan je handen hebt en vervolgens naar het toilet gaat en je je vagina afveegt na het plassen? Ik ben telkens onzeker als ik naar het toilet ga. Dank bij voorbaat voor het antwoord.

11 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Nee. Zo raak je niet zwanger.
    Als je daar zo bang voor bent, was dan je handen eerst als er sperma aan zit.

Reageren
    Anoniem

Dank voor je reactie. Sperma wordt sowieso gedood door water en zeep?

Reageren
    John (moderator)

Ja , maar ook als het op papier terecht komt.

Reageren
    Anoniem

Oké dankjewel. Als ik het goed begrijp wordt sperma dus zowel gedood door water en zeep als door het afvegen aan papier?

Reageren
    John (moderator)

Ja. Dat is wat ik schreef.
    Sperma gaat dood door water en zeep en ook als het op papier komt.

Reageren
    Anoniem

Ik ben op vakantie en ging net bij een bar naar de vrouwen wc, daar dreef een verdacht wit kloddertje in het water. Verder niet bij nagedacht en gaan zitten. Stel dit was sperma… kun je daar dan zwanger van worden? Bijvoorbeeld wanneer je poept en water met sperma klodder spat op tegen je vagina?

Vraag 2: stel er zit sperma aan wc papier en je veegt daarmee je vagina droog, kun je dan zwanger raken?

Reageren
    John (moderator)

Nee zo kun je toch niet zwanger raken.. En het was ook nog een vrouwen WC…

Reageren
    Anoniem

Op beide manier niet? Dus zowel van opspattend water als bevuild wc papier niet?

Reageren
    John (moderator)

Op beide manieren niet

Reageren
    Anoniem

Ok, dank voor de geruststelling! Puur uit interesse zou ik toch graag willen weten waarom je hier niet zwanger van kan worden, want…

– Als opspattend wc water waar sperma in zit, tegen je vagina opspat, is dit toch een risico lijkt me?
    – En als iemand net 1 minuut voor mij sperma aan wc papier heeft afgesmeerd en ik veeg daarmee af, moet dat toch ook een risico zijn?

Klinkt allemaal erg vergezocht, dat weet ik, maar zou toch graag willen weten hoe dit precies zit

Reageren
    John (moderator)

Omdat het sperma dan al morsdood is.

Reageren
Reageer op: Zwanger wc papier
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.