- Anoniem3 maart 2015 om 17:52
Is het mogelijk zwanger te worden als je sperma aan je handen hebt en vervolgens naar het toilet gaat en je je vagina afveegt na het plassen? Ik ben telkens onzeker als ik naar het toilet ga. Dank bij voorbaat voor het antwoord.
11 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 maart 2015 om 18:15Nee. Zo raak je niet zwanger.
Reageren
Als je daar zo bang voor bent, was dan je handen eerst als er sperma aan zit.Anoniem3 maart 2015 om 18:50Dank voor je reactie. Sperma wordt sowieso gedood door water en zeep?
ReagerenJohn (moderator)
3 maart 2015 om 19:12Ja , maar ook als het op papier terecht komt.
ReagerenAnoniem3 maart 2015 om 19:26Oké dankjewel. Als ik het goed begrijp wordt sperma dus zowel gedood door water en zeep als door het afvegen aan papier?
ReagerenJohn (moderator)
3 maart 2015 om 19:50Ja. Dat is wat ik schreef.
Reageren
Sperma gaat dood door water en zeep en ook als het op papier komt.Anoniem16 augustus 2022 om 18:27Ik ben op vakantie en ging net bij een bar naar de vrouwen wc, daar dreef een verdacht wit kloddertje in het water. Verder niet bij nagedacht en gaan zitten. Stel dit was sperma… kun je daar dan zwanger van worden? Bijvoorbeeld wanneer je poept en water met sperma klodder spat op tegen je vagina?
Vraag 2: stel er zit sperma aan wc papier en je veegt daarmee je vagina droog, kun je dan zwanger raken?
ReagerenJohn (moderator)
16 augustus 2022 om 18:30Nee zo kun je toch niet zwanger raken.. En het was ook nog een vrouwen WC…
ReagerenAnoniem16 augustus 2022 om 18:40Op beide manier niet? Dus zowel van opspattend water als bevuild wc papier niet?
ReagerenJohn (moderator)
16 augustus 2022 om 18:42Op beide manieren niet
ReagerenAnoniem16 augustus 2022 om 19:17Ok, dank voor de geruststelling! Puur uit interesse zou ik toch graag willen weten waarom je hier niet zwanger van kan worden, want…
– Als opspattend wc water waar sperma in zit, tegen je vagina opspat, is dit toch een risico lijkt me?
– En als iemand net 1 minuut voor mij sperma aan wc papier heeft afgesmeerd en ik veeg daarmee af, moet dat toch ook een risico zijn?Klinkt allemaal erg vergezocht, dat weet ik, maar zou toch graag willen weten hoe dit precies zit
ReagerenJohn (moderator)
16 augustus 2022 om 19:41Omdat het sperma dan al morsdood is.
Reageren