- Anoniem29 december 2014 om 23:20
Waar te beginnen? Ik was begonnen met het slikken van de pil, de eerste pil op de vijfde dag van de menstruatie en dan zouden de eerste zeven dagen van de (door de pil gevormde) cyclus niet veilig zijn. Perongeluk toch onbeschermde seks gehad in die zeven dagen! Nu vraag ik mij heel erg af of ik zwanger ben. Volgens periodieke onthouding zou ik niet zwanger moeten zijn en ik heb in mijn stopweek gewoon een menstruatie gehad, maar omdat het dus een dor de pil gevormde menstruatie is heb ik echt geen flauw idee of ik nou zwanger ben of niet. De abortuspil is maar tot 49 dagen en ik heb nog vier dagen om een zwangerschapstest te doen en een abortuspil aan te vragen. Maar is er überhaupt wel kans dat ik zwanger ben? Heb van mijn tweede pilstrip maar één pil geslikt en daarna ben ik gestopt met de pil, kreeg toen weer een bloeding… Ik weet het echt niet meer! Help! Heb niet de behoefte om zestien te zijn en dan zwanger te raken….
1 reactieReagerenJohn (moderator)
30 december 2014 om 00:31Als je op de 5de dag begint is de pil de eerste 14 dagen niet veilig.
Reageren
En per ongeluk onbeschermde seks bestaat natuurlijk niet. Ik vind overigens wel dat je heel erg laat bent met actie te ondernemen.
De kans op een zwangerschap acht ik overigens heel erg klein omdat je een onttrekkingsbloeding hebt gehad, maar onmogelijk is het helaas niet.
Ga morgen naar je huisarts en vraag om een bloedtest.