kan iemand mij dit uitleggen

Beste allemaal!

Momenteel ben ik 22 weken en 3 dagen zwanger. Er is iets wat toch aan me maalt omdat ik gewoon onzeker ben denk ik dan maar.. een heel verhaal maar ik probeer t zo kort te omschrijven.

In augustus 2013 ben ik gestopt met de pil me vriend en ik wilden dolgraag een kindje. Natuurlijk gaat dat soms niet zomaar even 123 dus daar hield ik wel rekening mee. In januari was in ineens na een regelmatige cyclus een week over tijd echter dacht ik zwanger te zijn dus ging ik zwangerschapstesten kopen helaas negatief en dat bleek ook zo want op 16 januari op een maandag werd ik toch ongesteld en dat 5 dagen lang. Kort na me periode heb ik ovulatie testen gekocht wanneer ik t best zwanger kon worden die gaven echt niks aan (waren van de action) ik heb in t weekend tussen 24 en 26 augustus gevreeën met me vriend en werd daarin kennelijk bevrucht want na een een week of 2 testte ik positief. Dat bleek ook uit de termijnecho toen de die aangaf dat ik 10 weken zwanger was dat ik bevrucht was op 26 januari maar hoe betrouwbaar is een termijnecho??? Ik zou dus op 19 oktober uitgerekend zijn. Wat ik ook vreemd vind is de dag van me eerste menstruatie deze was echt op 16 januari maar uit de berekening geeft ie dat ik juist op 12 januari ongesteld ben geworden dat klopt toch niet?? Wat ik zelf denk ik vermoedt is dat mijn lichaam aan het "ontpillen" was en daarom een week over tijd en direct zwanger ben geworden maar ja dat is maar een globale gedachte ik ben geen dokter haha

Nou toch een lang verhaal maar ben reuze benieuwd wie me hierbij kan helpen het uit te leggen 🙂

Reageren

Kleine correctie ik bedoelde gevreeën tussen 24 en 26 januari!!

Reageren

Bij de berekeningen wordt altijd uitgegaan van standaardwaarden. Dat moet ook want het is achteraf nauwelijks te bepalen wanneer de eisprong precies heeft plaats gevonden. Dat kan tot gevolg hebben dat er dus inderdaad 3-4 dagen verschil in kan zitten. Dat geldt dus ook voor de bevruchting. Tussen eisprong en bevruchting kunnen ook 2-3 dagen zitten. Het is dus nooit exact te bepalen.
    Is ook verder niet van belang denk ik. met de termijnecho wordt bepaald hoe de groei van de baby is gevorderd ( ook weer gebaseerd op standaardwaarden) en wordt de termijn bepaald. En ook daar blijft het verschil van enkele dagen mogelijk.

Reageren

Tandor bedankt voor u snelle reactie! De eerste echo de termijn dus gaf aan dat ik 10 weken en 1 dag was terug gerekend was ik dus op 26 januari bevrucht (dat klopt misschien ook want dat weekend heb ik gevreeën met me partner) ik weet dat het er ook niet toe doet maar dit is me eerste en wil sommige dingen een erg graag weten.

Reageren

Nou, dat begrijp ik wel. En zeker bij de eerste baby.
    Heel veel geluk wens ik jullie. Geniet van de zwangerschap

Reageren

Dank u!

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: kan iemand mij dit uitleggen

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe