- Anoniem15 februari 2014 om 19:54
Ten eerste dit is me eerste zwangerschap. Ben vandaag 4 weken en 2 dagen zwanger alleen heb ik een vraag rondom de bevruchting. 16 januari was me eerste dag van de menstruatie en deze hield 20 januari op. Ik heb ovulatie testen gekocht weliswaar van de action maar aangezien mijn omgeving ze toch goed vind dacht ik dan probeer ik ze ook maar. De ovulatie testen gaven niks aan dus niets positiefs. Ik heb gewoon tussen de 24 en 26 januari gevreeën met mijn man en dacht dan maar niet wachten op de eisprong.
Vorige week voelde ik me moe en had onwijs last van maagzuur. Toch een testje gedaan en ja hoor een lichtroze streepje. Ik heb een berekening gemaakt en deze gaf aan dat ik 30 januari bevrucht zou zijn.
Kan het zijn dat ik pas op die datum een eisprong had en er zaad was van de periode 24 en 26 januari en toen bevrucht ben geraakt? Ik bedoel gaat zaad dan zo lang mee? Ik weet zeker dat ik toen tussen die datums voor t laatst gevreeën heb. Wie kan het me uitleggen?
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 februari 2014 om 20:06Sperma kan 72 uur overleven in een gunstige omgeving (vagina, baarmoeder eierstok). 26 januari was dan de goede dag. de bevruchting heeft dan rond de 29ste plaats gevonden.
ReagerenAnoniem15 februari 2014 om 20:43Tandor bedankt ik heb om even out of the box de 24 ste en 25ste sex gehad. Ik wist niet dat zaad eerlijk gezegd zo lang mee kon gaan kennelijk heb ik dan die 29ste of 30 ste pas me eisprong gehad. Wel appart
ReagerenJohn (moderator)
15 februari 2014 om 20:52Dan zal de eisprong toch ook wat eerder zijn geweest.
ReagerenAnoniem15 februari 2014 om 21:08Daarom begrijp ik niet waarom de berekening 30 januari van de bevruchting aan geeft. Ik snap dat ik er niet altijd van uit moet gaan. Niet alle berekeningen kloppen natuurlijk. Bedankt voor de uitleg
ReagerenJohn (moderator)
15 februari 2014 om 21:12Dat hangt er vanaf hoe een berekening is samengesteld.
Reageren
De eisprong kan plaats vinden tussen de 11de en 16de dag van de cyclus. Dat is de reden waarom een berekening nog wel eens wil afwijken. Er wordt bij de meeste berekeningen van uitgegaan dat de eisprong 14 dagen voor de eerste dag van de menstruatie plaats vindt.Anoniem15 februari 2014 om 21:38Dat klopt inderdaad want 14 dagen na 16 januari is dan de eisprong volgens vele bereken websites. Ach ja ik hoor t vast wel op me eerste echo alleen is dat pas eind volgende maand. Dan ben ik precies 9 weken
Reageren