- anton9721 juli 2013 om 22:05
Beste mensen,
Door de vele en af en toe diverse/tegenstellige informatie op het internet raak ik het spoor bijster…
Ik heb dus op 2-5 sex gehad met een bed partner en meerdere keren ervoor en erna ook met een andere partner ( heel stom maar goed dit doe ik noot meer).
Op 17-7 heb ik een termijnecho gehad en bleek dat ik precies 11 weken zwanger ben.Nu weet ik echt niet wie de vader is.. Als ik 11 weken terugreken dan kom ik ongeveer op 2-5 uit.. Maar heb ook kort ervoor en kort erna sex gehad met een ander.
Is het wel juist dat ik precies 11 weken er van af trek? En is het dan vrijwel zeker dat de partner van 2-5 de vader is?
Graag jullie reacties.
8 reactiesReagerenKatrina27 juli 2013 om 17:24Nou dat je weet echt pas wanneer het kind geboren is. Sperma kunnen 6 dagen leven, dus je weet dan niet welke zaadcel je eitje heeft geraakt. Ik zou eerst goed nadenken of je het kind wel wilt houden? En of hij/zij zonder vader kan opgroeien? Mocht je de keuze hebben om het kind zelf op te voeden, dan zou ik beide bedpartners op de hoogte brengen! Succes
ReagerenAnton27 juli 2013 om 20:09Dank voor je bericht Katrina,
We zijn onlangs weer bij de gyn geweest voor een echo.
Volgens de echo heeft de bevruchting rond 14/15/16 mei plaatsgevonden, maar ik d8 ergens rond 18 – 21 april de eerste dag van m’n laatste menstruatie te hebben..Als we nou volgens de termijnecho rekenen komen we op een heel ander datum voor de bevalling en bevruchting/gemeenschap dan als ik tel volens de eerste dag van m’n laatste menstruatie…
Nu weet ik niet wat wij moeten aanhouden.. En of een dergelijke afwijking van 14 dagen mogelijk is.
Volgens velen moeten we de berekening van de termijnecho aanhouden, maar kan het zo zijn dat m’n menstruatie hier dan niks meer mee te maken heeft, althans de data?Volgens de gyn kan een spermacel max 3 dagen in leven blijven en een eicel 48 uur.
Zo onzeker allemaal.
ReagerenKatrina27 juli 2013 om 23:38Dat klopt met de 48 uur eicel. Uit velen onderzoeken kunnen gezonde zaadcellen ook tot 6 dagen leven, daarom is het zo moeilijk welke nou het eerste was. Als jij aan de echotermijn houdt…en wel weet wanneer je eisprong hebt met zekerheid dan moet je ook ongeveer 5 dagen voor en na meerekenen met de andere zaadcel. Het is zoals het is, ik zou een goede keuze maken, denk met je verstand want die is bewuster dan je emoties. Als je een partner hebt, moet hij jouw keuzes respecteren doe wat jij graag wilt. Uit ervaring red je een relatie niet met een kind, en help je jezelf er niet mee. Ik oordeel je absoluut niet! Kies wat JIJ wilt, jouw lichaam jouw leven.
ReagerenAnton28 juli 2013 om 08:22Hoi Katarina,
Dat is het em nou juist.. Ik weet echt niet wanneer ik m’n eisprong had ook durf ik niet met zekerheid te zeggen wanneer m’n laatste menstruatie was.
Wat ik denk is ergens tussen 18 en 21 april, maar dat is puur een gok.Het enige wat ik heb is de termijnecho en dag van gemeenschap met met A: 2 of 3 mei en dag van gemeenschap B: 10,11 mei en later.
Wie o wie zal dan zeer waarschijnlijk de pappa kunnen zijn?
ReagerenKatrina28 juli 2013 om 20:33Als je ruim gokt, heeft A een voorsprong hij is er wel dichtbij. Zekerheid heb je helaas na de bevalling. Dit moet juist een leuk moment te zijn om zwanger te zijn, en juist niet te stressen. Weten A&B het over de zwangerschap? Misschien een idee om erover te praten, of heb je een oogje op een van deze partners?
ReagerenAnton29 juli 2013 om 13:33Hoi Katarina,
Wederom dank voor je reactie!
Wat ik eigenlijk hoop is dat A de vader zal zijn, hij is immers mijn partner.. Beiden zijn op de hoogte van de situatie en de onzekerheid is moordend. Hoe heb ik zo stom kunnen zijn…
Wat ik eigenlijk niet begrijp is dat de termijnecho 2 weken afwijkt van mijn mogelijke eerste dag van mijn laatste echo. Nou heb ik begrepen dat de bevruchte eicel max 7 dagen in de eileider kan blijven hangen maar dan toch hebben we nog een extra 7 dagen speling.. In totaal dus 14 dagen ( verschil menstruatie – termijnecho).
Dus volgens de termijnecho was de conceptie op 15 mei en volgens de berekening aan de hand van de menstruatie op 1 mei.
Nu word er gezegd dat als er een afwijking van meer dan 7 dagen is dat je dan de termijnecho moet aanhouden.. Dat wil dan zeggen dat de gemeenschap/bevruchting rond 15 mei heeft plaatsgevonden en was m’n 1e dag laatste menstruatie op 1 mei (volgens de echo) maar ik weet haast zeker dat ik toen niet ongesteld was.. Ook niet een dag ervoor of erna..Hoop dat t een beetje duidelijk uitgelegd is zo.
ReagerenSandra16 december 2022 om 18:05Hi.
Reageren
Ik zit nu in een soort gelijke situatie.
Als wat jij hebt meegemaakt
Zou graag willen weten van wie het kindje uiteindelijk was?
En hoe het allemaal is gegaan.
Gr.
SandraZwangere dame14 juni 2023 om 11:45Goedemorgen
Graag meedenken
13 mei 1ste dag menstr volgens app vruchtbaar tusen 22 en 28 mei en ovulatie 26 of 27 mei
20 mei gemeenschap vriend gehad op tijd teruggertokken en 24 mei met een ander gemeenschap helaas condoom gescheurd gelekt
Clearbleu geeft 2-3 wk zwanger aan
Reageren
Kan ik diegene 24 mei berichten dst hij vader wordt?