Zoeken Vraag het forum

Afscheiding – zwanger

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kato

Hallo iedereen

ik heb mijn pil doorgenomen zo’n 4 strips..
    nu heb ik last van mijn borsten en meer witte afscheiding?
    Kan ik zwanger zijn?
    Ik neem de pil steeds correct. Heb op 1 maart een test gedaan die was negatief.

20 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het doornemen van de pil, zal waarschijnlijk oorzaak van je klachten zijn. Last bij de volgende strips toch telkens weer een stopweek in.
    Was er een speciale reden om de pil door te slikken? Wat is je leeftijd?

Reageren
    Kim

Dus in plaats van 3 weken slikken en 1 stopweek heb je 4 weken geslikt? Of heb je vier maanden doorgeslikt zonder stopweek?

Kim

Reageren
    Kato

Ja ik heb 4 maand doorgeslikt zonder stopweek.
    De laatste keer dat ik mijn stopweek hield was De 3de week van januari. Ik ben 21 jaar en neem Deso 20 al 5 jaar.

Reageren

U kunt de menstruatie zonder bezwaar tot drie maanden uitstellen. Na een paar weken uitstel krijgt u kans op een tussentijdse bloeding. U blijft wel tegen zwangerschap beschermd.

Lees verder/Bron:
    http://www.thuisarts.nl/anticonceptiepil/ik-wil-anticonceptiepil-gaan-gebruiken

Reageren
    John (moderator)

Ik ga er vanuit dat de klachten worden veroorzaakt door het doorslikken van de pil.
    Overigens de fabrikant van Deso schrijft het volgende:
    “Het wordt niet aangeraden, maar het is mogelijk om uw menstruatie (onttrekkingsbloeding)
    uit te stellen door direct met een nieuwe strip Deso 20 door te gaan tot deze opgebruikt is. U
    slaat dan de pilvrije periode van 7 dagen over. U kunt tijdens de tweede strip wel te maken
    krijgen met doorbraakbloeding of spotting (druppels of vlekjes bloed). Na de gebruikelijke
    pilvrije periode van 7 dagen begint u dan weer aan de volgende strip”
    1 x keer uitstellen dus.
    Zoals ik al eerder schreef zou ik dus weer stopweken inlasten.

Reageren
    Kato

Jaa ik heb gisteren mijn laatste pil genomen en zou deze week dan normaal gezien mijn menstruatie moeten krijgen en deze stopweek.

Reageren
    Joleen

Hai, nu een stopweek en wanneer je weer begint met een nieuwe strip, gebruik dan de eerste week ook een condoom als je seks hebt. Dan weet je daarna zeker dat je weer veilig bent. Maar ik denk dat je er beter aan doet om gewoon 3 weken te slikken en dan een stopweek in te lassen.

Groetjes

Reageren
    Kato

Ok zal ik doen.
    Zo net naar toilet geweest had ik afscheiding met klein beetje hevig rood bloed?
    is dit normaal? of is dit innestelingsbloed

Reageren
    Imke

Waarom geen Nexplanon?

Reageren
    Kato

Ok zal ik doen.
    Zo net naar toilet geweest had ik afscheiding met klein beetje hevig rood bloed?
    is dit normaal? of is dit innestelingsbloed
    & volgens mij is zo’n staafje even veilig als de pil

Reageren
    John (moderator)

Je bent met de pil gestopt, dus je menstruatie is waarschijnlijk onderweg. Gewoon effe afwachten.

Reageren
    Kato

We vanaf gisteren pas dus kan normaal gezien nu nog niets merken eh.
    Het is echt helder nieuw bloed. Bij de afscheiding

Reageren
    John (moderator)

Het kan spotting zijn maar toch ook je menstruatie. Ik raad je aan om gewoon nog even een par dagen af te wachten en te kijken wat er nog komt. Ik zie geen enkele reden voor een zwangerschap. Je hebt de pil immers door genomen.
    Pijnlijke borsten is een veelvoorkomende bijwerking van de Deso 20.

Reageren
    Kato

Ok dan wacht ik gewoon even af.
    & Vervolgens neem ik maar 1keer een strip door 🙂

Reageren
Reageer op: Afscheiding – zwanger
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.