- Kato15 april 2013 om 18:59
Hallo iedereen
ik heb mijn pil doorgenomen zo’n 4 strips..
nu heb ik last van mijn borsten en meer witte afscheiding?
Kan ik zwanger zijn?
Ik neem de pil steeds correct. Heb op 1 maart een test gedaan die was negatief.20 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 april 2013 om 19:09Het doornemen van de pil, zal waarschijnlijk oorzaak van je klachten zijn. Last bij de volgende strips toch telkens weer een stopweek in.
Reageren
Was er een speciale reden om de pil door te slikken? Wat is je leeftijd?Kim15 april 2013 om 19:10Dus in plaats van 3 weken slikken en 1 stopweek heb je 4 weken geslikt? Of heb je vier maanden doorgeslikt zonder stopweek?
Kim
ReagerenKato15 april 2013 om 19:19Ja ik heb 4 maand doorgeslikt zonder stopweek.
Reageren
De laatste keer dat ik mijn stopweek hield was De 3de week van januari. Ik ben 21 jaar en neem Deso 20 al 5 jaar.Quote15 april 2013 om 19:21U kunt de menstruatie zonder bezwaar tot drie maanden uitstellen. Na een paar weken uitstel krijgt u kans op een tussentijdse bloeding. U blijft wel tegen zwangerschap beschermd.
Lees verder/Bron:
Reageren
http://www.thuisarts.nl/anticonceptiepil/ik-wil-anticonceptiepil-gaan-gebruikenJohn (moderator)
15 april 2013 om 19:58Ik ga er vanuit dat de klachten worden veroorzaakt door het doorslikken van de pil.
Reageren
Overigens de fabrikant van Deso schrijft het volgende:
“Het wordt niet aangeraden, maar het is mogelijk om uw menstruatie (onttrekkingsbloeding)
uit te stellen door direct met een nieuwe strip Deso 20 door te gaan tot deze opgebruikt is. U
slaat dan de pilvrije periode van 7 dagen over. U kunt tijdens de tweede strip wel te maken
krijgen met doorbraakbloeding of spotting (druppels of vlekjes bloed). Na de gebruikelijke
pilvrije periode van 7 dagen begint u dan weer aan de volgende strip”
1 x keer uitstellen dus.
Zoals ik al eerder schreef zou ik dus weer stopweken inlasten.Kato15 april 2013 om 20:09Jaa ik heb gisteren mijn laatste pil genomen en zou deze week dan normaal gezien mijn menstruatie moeten krijgen en deze stopweek.
ReagerenJoleen15 april 2013 om 20:14Hai, nu een stopweek en wanneer je weer begint met een nieuwe strip, gebruik dan de eerste week ook een condoom als je seks hebt. Dan weet je daarna zeker dat je weer veilig bent. Maar ik denk dat je er beter aan doet om gewoon 3 weken te slikken en dan een stopweek in te lassen.
Groetjes
ReagerenKato15 april 2013 om 20:16Ok zal ik doen.
Reageren
Zo net naar toilet geweest had ik afscheiding met klein beetje hevig rood bloed?
is dit normaal? of is dit innestelingsbloedImke15 april 2013 om 20:18Waarom geen Nexplanon?
ReagerenKato15 april 2013 om 20:20Ok zal ik doen.
Reageren
Zo net naar toilet geweest had ik afscheiding met klein beetje hevig rood bloed?
is dit normaal? of is dit innestelingsbloed
& volgens mij is zo’n staafje even veilig als de pilJohn (moderator)
15 april 2013 om 20:26Je bent met de pil gestopt, dus je menstruatie is waarschijnlijk onderweg. Gewoon effe afwachten.
ReagerenKato15 april 2013 om 20:32We vanaf gisteren pas dus kan normaal gezien nu nog niets merken eh.
Reageren
Het is echt helder nieuw bloed. Bij de afscheidingJohn (moderator)
15 april 2013 om 20:38Het kan spotting zijn maar toch ook je menstruatie. Ik raad je aan om gewoon nog even een par dagen af te wachten en te kijken wat er nog komt. Ik zie geen enkele reden voor een zwangerschap. Je hebt de pil immers door genomen.
Reageren
Pijnlijke borsten is een veelvoorkomende bijwerking van de Deso 20.Kato15 april 2013 om 20:39Ok dan wacht ik gewoon even af.
Reageren
& Vervolgens neem ik maar 1keer een strip door 🙂