Hallo!
Ik heb een vraagje, na mijn menstruatie ben ik 1 dag te laat begonnen met mijn pil.. Ik heb wel gemeenschap gehad die dag.. Maar ben nu een week verder en heb nu opeens last van een drukkend gevoel in mijn onderbuik en onder rug het voelt een beetje als menstruatiepijn en kwam er net ook achter dat ik roze afscheiding heb.. Kan het mischien zijn dat ik zwanger ben????????
Alleen een test kan uitwijzen of je zwanger bent of niet.
Oke ja dat snap ik maar heb sinds vandaag gewoon bloed en daarna was een bruin dus snap er nu even helemaal niks meer van..
Als je een dag later begonnen bent dan normaal, maar verder gewoon goed slikt, acht ik de kans MINIMAAL.
Als je nu zwanger bent, zou dat moeten betekenen dat je direct na of zelfs tijdens je ongesteldheid een eisprong hebt gehad. Vrouwen die niet de pil gebruiken, horen -ik geloof- 2 weken na de eisprong ongesteld te worden. Als jij nu al een eisprong gehad zou hebben, zou dat betekenen dat je om de 3 weken ongesteld bent. Lijkt me sterk ๐
Dan moet het eitje vervolgens ook nog de kans gehad hebben om te nestelen... Wat door de pil bemoeilijkt wordt.
Feit: uit onderzoek is gebleken dat vrouwen, door alleen al aan zwangerschap te denken, dezelfde symptomen kunnen voelen. Maak jezelf dus niet gek ๐
De pijn in je onderbuik en het beetje bloedverlies kan ook komen door de seks, of omdat er nog wat oud bloed gezeten heeft wat nog niet losgekomen is. Het kan ook afscheiding zijn dat even een raar kleurtje heeft... Ik zou het nog even afwachten wat dat betreft. Maar ik denk niet dat jij zwanger bent.
Als je een dag te laat begint met de pil loop je grote kans zwanger te zijn. Wilde je geennmorning aft pil slikken? Een zwangerschapstest doen is te vroeg. Ik vrees dat je alleen maar kunt wachten tot de test. Maar de eerste pil vergeten is eigenlijk het minst gunstigst. Je lichaam heeft dan acht dagen eigen hormonen, waardoor er een eisprong kan komen. De kans op zwangerschap is eigenlijk altijd vrij klein, dus misschien is dat nog iets geruststellendst.