- Zuurtje29 juli 2012 om 19:29
Hallo allemaal,
Ik heb eens gelezen dat wanneer je een bepaalde tijd zwanger bent je geen positieve zwangerschapstest meer krijgt, omdat je hcg gehalte dan te hoog (of was het juist te laag?) is. Wie weet vanaf hoeveel weken/maanden dit is?
Alvast bedankt!
5 reactiesReagerenQuote30 juli 2012 om 09:41Een zwangerschapstest toont de aanwezigheid van human chorionic gonadotropine (hCG) aan in urine of bloed. hCG is een eiwit dat wordt gemaakt door de moederkoek (placenta) van een zwangere vrouw. De productie van hCG neemt gedurende het eerste trimester (8-10 weken) van de zwangerschap sterk toe. De grootste hoeveelheid hCG wordt gevonden rond de 10de week na de laatste menstruatie. Daarna daalt de hoeveelheid weer langzaam. Een aantal weken na de bevalling is het hCG niet meer in het bloed aantoonbaar.
ReagerenZuurtje31 juli 2012 om 10:40Bedankt voor je reactie, maar het is niet helemaal het antwoord op mijn vraag. Ik weet dat een zwangerschapstest reageert op de hoeveelheid hcg en dat dit in de eerste weken steeds meer wordt. Maar wanneer test je niet meer positief terwijl je wel zwanger bent?
ReagerenGus31 juli 2012 om 20:13Dag Zuurtje,
Reageren
Tot de 15 à 17 week is het hcg actief. is het daarna nog steeds aanwezig, dan gaat er iets fout. Dat’s alles wat ik weet.
Succes, GusZuurtje1 augustus 2012 om 21:32Bedankt voor je antwoord. Waarschijnlijk test je dan dus na de 15e week ongeveer niet meer positief.
Iemand anders die hier nog iets over weet?
ReagerenDokterK28 september 2012 om 18:11Beste Zuurtje,
Mag ik vragen waarom je dit wilt weten? Misschien kunnen we je geruststellen?
Reageren