- Christa18 juli 2012 om 23:27
Hallo iedereen.
Ik heb een soortgelijk bericht gelezen als dat van mij maar daar werden enkele dingen fout begrepen denkik, dus ik zal even mijn eigen versie geven.
Ik heb met mijn vriend een onveilig ‘spelletje’ gedaan. Hij kwam met zijn voorvocht aan de buitenkant van mijn vagina maar slechts zachtjes. dit was 1 dag na mijn regels.
Ik neem de pil juist maar was hem in mijn regels vergeten, aangezien ik geen stopweek nam. Ik heb mijn pil dus te laat ingenomend in de week na mijn regels, zonder stopweek. We werden bang dus heb ik ongeveer 36 uur na ons spelletje een MAP genomen.
Is er kans dat ik zwanger ben ondanks
– MAP
– vlak na regels
– slechts voorvocht
– geen penetratieAlvast bedankt!!!
4 reactiesReagerenEmma19 juli 2012 om 12:58Hai, in je stopweek, tijdens je regels, ben je gewoon beschermd hoor. Dus de MAP had je niet hoeven nemen. In voorvocht zitten geen levensvatbare zaadcellen (ooit eens ergens gelezen). Er is geen penetratie geweest.
Conclusie van mij: niet zwanger.
Groetjes
ReagerenQuote19 juli 2012 om 12:59Wanneer je de pil steeds op tijd inneemt, ben je voortdurend beschermd. Ook tijdens de stopweek ben je dan veilig. Soms is er in de stopweek weinig of geen bloedverlies. Het kan ook voorkomen dat je tussendoor wat bloed verliest, terwijl je nog niet in een stopweek bent. Ook dan ben je tegen zwangerschap beschermd (mits je geen pillen vergeten hebt).
De pil beschermt niet tegen seksueel overdraagbare aandoeningen (soa).
Lees verder/Bron:
Reageren
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU3b.htmChrista20 juli 2012 om 10:05Hey 🙂
Ik weet dat je in de stopweek alles veilig hebt, maar ik had geen stopweek genomen!
Reageren
En in de week dat ik de pil doornam ben ik een pil vergeten.Sanne23 juli 2012 om 10:07Je hebt toch een MAP geslikt. Dan ben je niet zwanger.
Reageren