Hallo,
ik heb gisteren (6 februari 2011) seks gehad met mijn vriend. Het was zonder condoom en ik slik wel de pil, alleen heb ik pasgeleden een doorbraakbloeding gehad toen ik de pil 1 week doorslikte. Nou vroeg ik me af ofdat de pil helpt tegen zwangerschap als ie te licht is? En als je je vruchtbaarste dag moet uitrekenen, moet je dan tellen vanaf je eerste dag van je stopweek of van de week dat je doorslikte maar eigenlijk ongesteld moest worden? Ik voel me nu de heledag al af en toe misselijk maar misschien is dat wel omdat ik me er zo druk over maak en er aan zit te denken.
Ik maak me ook bijna na elke keer als ik seks heb gehad zorgen om zwangerschap, of het nou met of zonder condoom is en ookal ben ik aan de pil. Ik weet niet hoe dit komt, en wil er ook graag vanaf want ik kan moeilijk een morning after pil halen elke keer voor zekerheid, want ik zit daar altijd over te denken en te stressen. Ik heb nu over 2 weken mijn stopweek, moet ik gewoon maar afwachten? Want ik weet wel dat de kans heel klein is..
Alvast bedankt!
Een te lichte pil beschermt onvoldoende tegen zwangerschap. De vruchtbaarste dag tel je vanaf de eerste dag na de laatste menstruatie dag. Wat je moet doen, kan de huisarts bepalen.
Hey, voor ik het gedaan heb, heb ik de 2 dagen ervoor mijn pil later genomen dan anders, anders neem ik ze stipt. Het is de lichtste pil, kan ik zwanger zijn?
Moderator: J. Leppink (zorgprofessional)