Zoeken Vraag het forum

Kan ik zwanger zijn?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    Ik heb sinds kort een vriendje en we hebben seks met condoom omdat ik nog niet aan de pil ben. Klinkt een beetje gek maar als we klaar zijn dan controleren we altijd of er gaatjes in het condoom zitten. Nou ben ik deze week ongesteld maar wel sinds een tijdje ben ik in de ochtend best vaak misselijk sinds een tijdje, is dit door weinig slaap of een eventuele zwangerschap dat mijn “ongesteldheid” een inwendige bloeding is….

8 reacties
    Reageren
    Anoniem

En vergeten er bij te melden de afgelopen week waren mijn borsten er gevoelig..

Reageren
    John (moderator)

Een zwangerschap is toch niet erg waarschijnlijk als jullie een condoom gebruiken.
    De gevoeligheid van je borsten kan door de menstruatie worden veroorzaakt. Dat komt wel vaker voor.

Reageren
    Anoniem

Okee maar kan mijn menustruatie ook de zogenaamde ochtend misselijk veroorzaken want daar maak ik mij het meest zorgen over. Want de klachten van mijn borsten begrijp ik. Alleen het is meer dat ik niet aan mijn ouders druf te vragen of ik aan de pil mag maar we controleren wel het codoom altijd op gaatjes. Weet u of er eventueel nog meer oorzaken zijn voor ochtend misselijkheid die te maken hebben met deze symptomen ?

Reageren
    John (moderator)

Je bent net ongesteld geweest en hebt een condoom gebruikt dus zwangerschap is niet aan de orde. Ook de ochtendmisselijkheid komt toch echt iets later in de zwangerschap. Dan was je menstruatie beslist niet meer gekomen.
    Te weinig slaap, stress kunnen allemaal oorzaken zijn.

Hoe oud ben je?

Reageren
    Anoniem

ik ben 17 jaar oud

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat stress toch de oorzaak is.

Ik zou je toch echt aanraden om de pil te gaan gebruiken.
    Het zou goed zijn om er toch met je ouders over te praten. Ik den k dat je ouders er minder problemen mee hebben dan je denkt. Die zitten beslist niet te wachten op een zwangere dochter van 17. Je ouders waren ook eens jong en zullen best wel weten dat jullie niet alleen handje vast houden.

Daarnaast kun je natuurlijk ook zelfstandig naar je huisarts gaan en om de pil vragen.

Reageren
    Anoniem

Ik heb de afgelopen week een extreem droge mond en moet ontzettend veel plassen. Kan het zijn dat ik zwanger ben? Zit nu 5dgn voor mn NOD.

Reageren
    John (moderator)

Als je 5 dagen voor de NOD zit kun je onmogelijk zwangerschapsverschijnselen hebben. Tenzij de vorige menstruatie ook is uitgebleven.

Reageren
Reageer op: Kan ik zwanger zijn?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.