ik ben nu 2 week overtijd en heb s'ochtends nog steeds 37 graden of meer!!
alleen me zwangerschapstest was vorige week nog steeds negatief!
eind deze week maar weer afwachten!!
heeft iemand hier info over of ooit iets mee te maken gehad?
Je zou met de temperatuur wel iets kunnen meten maar alleen in vergelijking met de rest van de cyclus en dan nauwkeuriger gemeten. 37 is een normale temperatuur die op niets bijzonders wijst. Je kunt er in ieder geval geen zwangerschap op baseren.
De basale lichaamstemperatuur is de temperatuur die het beste 's ochtends gemeten kan worden direct na het ontwaken met een thermometer onder de tong.
De basale lichaamstemperatuur kan gebruikt worden als maat voor de ovulatie.
De basale lichaamstemperatuur stijgt licht bij de ovulatie.
Een hoger blijvend basale lichaamstemperatuur na de ovulatie die meer dan twee weken aanhoudt kan betekenen dat je inderdaad zwanger bent.
Basale lichaamstemperatuur of BBT (afkorting van de Engelse naam “Basal Body Temperature) is de lichaamstemperatuur gemeten direct na het ontwaken en voordat enige fysieke activiteiten worden ondernomen. Ofwel: de lichaamstemperatuur van het lichaam in rust, maar niet-slapende toestand.
Bij vrouwen veroorzaakt ovulatie een toname van 0,5 tot 1 graad Fahrenheit in de BBT. Het meten van de BBT is daarmee een manier om de dag van een ovulatie vast te stellen.
De hoge levels van oestrogeen gedurende de pre-ovulatie verlagen de BBT van een vrouw. Hoge levels van progesteron die vrijkomen na de ovulatie verhogen de BBT. De toename in temperatuur kan normaal 1 dag na de ovulatie worden waargenomen, maar dit varieert nog wel eens.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Basale_lichaamstemperatuur
ik tempratuur altijd s'ochtends en dan ook nog eens rectaal!
mijn normale tempratuur is ongeveer 36.6 of .8 en nu is die nog steeds elke ochtend 37.1 of 3 en ik ben volgende week 3 week overtijd en hij is nog steeds niet gezakt dus ik ben nog aan het afwachten!
Dat zou inderdaad kunnen wijzen op een zwangerschap. Jouw metingen zijn nauwkeurig, en de termijn is de ovulatie overschreden. Zou je willen laten weten als de zwangerschapstest bekend is?
jaa natuurlijk wil ik dat laten weten!
alleen net een week overtijd had ik een negatieve test dus ik kijk het nog even aan misschien doe ik stax weer eens test of ik wacht af eind van de maand!
ik heb vandaag een test gedaan en het was negatief!
ik twijfel aan alles heb wel veel dingen en dat zegt mijn vriend ook dat het lijkt dat ik wel zwanger zou kunnen wezen!
al dus de huisarts zegt dat ik het nog maar moet aankijken! dus dat ben ik van plan en ik hou mijn tempratuuur in de gaten want ze zegt dat ik gewoon een eisprong kan krijgen nog dus dat zal deze week wezen! dus ik moet het maar aanzien!!
bedankt voor de reacties!