Ik zit een beetje met het volgende..
Ik heb nu een bijna een halfjaar een implanon. Ik menstrueer niet meer. Ik heb wel 2x per maand klachten van mijn mentruatieperiode maar ik hield bij wanneer ik die klachten had en de datum kwamen altijd overeen met mijn periode. Ik heb de afgelopen tijd wel een aantal keer onveilig seks gehad. En nu heb ik sinds een paar dagen ontzettende cravings naar vet eten en ik ben erg moe soms misselijk maar niet elke dag. Deze datum klopt niet met het lijstje van mijn menstruatie periode. Ik heb deze symptomen nooit rond deze periode. Zou ik zwanger kunnen zijn? Ik kan zoiezo een test doen maar het lijkt mij erg onmogelijk omdat ik een implanon heb. Ik zou graag willen weten wat u er van denkt?
Je zou eens naar de huisarts kunnen gaan en een bloedonderzoek laten doen. Heb je over- of ondergewicht?
Ik heb wel ietsjes overgewicht.
Maar kan het een zwangerschap zijn?
Ik herken me namelijk niet in de klachten die ik nu heb en al helemaal niet rond deze tijd. Heb gevoelige borsten en ook uit het niks allemaal droge plekken in mijn gezicht daar heb ik wel al een zalf voor gekregen.
Een zwangerschap lijkt me niet waarschijnlijk. Maar het zou kunnen dat je alsnog een menstruatie zou kunnen krijgen
Hoe oud ben je, hoe groot ben je en wat weeg je?
Ik word echt al een aantal jaren niet meer ongesteld dat verwacht ik nu ook niet. Ik heb ook bruine afscheiding wat ik normaal gesproken alleen begin van de maand heb. Ik ben 32 en lengte is 1.55 en gewicht is: 68.4
Je schrijft "ietsjes" overgewicht, maar gezien je leeftijd en je lengte is het toch echt meer dan ietsjes. Het zijn dan toch zo'n 18-20 kg te veel. Je BMI is 28+ en dat is toch te hoog hoor.
Ga naar de huisarts en laat een bloedonderzoek doen voor je bloedsuikerspiegel. Cravings, moe , misselijk kan op problemen met de bloedsuikerspiegel wijzen.
En wat de menstruatie betreft: Ook al heb je ze een tijd niet gehad, kan die altijd nog een keer komen. Maar ook dat zijn klachten voor de huisarts/gynaecoloog
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik heb diabetes type 2
En ik slik daar medicatie voor. Vorig week was mijn suiker nog stabiel en gewoon goed werd mij verteld. Maar ik bel morgen nog even naar de h.a.
Aha je hebt dus diabetes. Maar dat kan dan wel de klachten die je hebt verklaren. De bloedsuikerspiegel kan nogal eens wat wisselen. Maar goed om het toch even met de huisarts te bespreken. Prik je zelf ook voor je bloedsuikerspiegel?
Nee ik hoef niet te prikken
Ik heb 1x daags een tablet metformine
Ik ben vandaag bij de h.a geweest.
Mijn bloedwaardes in mijn suiker waren wel iets gestegen omdat ik een pilletje minder heb maar niet zorgwekkend. Er werd mij verteld dat de klachten die ik benoemde niet nu met mijn diabetes te maken kan hebben. Zoals ik eerder al schreef heb ik de implanon ik voel die ook gewoon zitten en ik kan hem heen en weer bewegen. Voor mijn gevoel ben ik weer terug bij af en weet ik nog niet waar mijn klachten vandaan komen. Ik ben extreem moe en op momenten duizelig.