Zoeken Vraag het forum

Kan ik zwanger zijn?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • telefoontje

Hi

Ik heb een vraag.
    Ik ben 30 juli ongesteld geworden tot 7 augustus.
    1 week dus.
    die week en die week erna tot 16 augustus heb ik onbeschermde sex gehad.
    Wie kan mij vertellen of ik zwanger kan zijn?
    En wanneer ik een test kan gaan doen?

Groetjes telefoontje

18 reacties
    Reageren
    Claudia

Gebruik je anticonceptie (pil)?

De manier om zwanger te worden is onbeschermde seks, en aan die voorwaarde lijk je voldaan te hebben. De vruchtbaarheid neemt toe tot ongeveer halverwege de cyclus, dus dat lijkt ook in orde.

Eigenlijk is het enige en meest informerende antwoord: doe een zwangerschapstest.

Reageren
    telefoontje

HOi

Bedankt voor je reactie.
    Nee ik gebruik geen anticonceptie.
    Dus hoe groot is de kans dat ik zwanger kan zijn?
    Hoelang moet ik wachten tot dat ik ene test kan gaan doen?

groetjes telefoontje

Reageren
    Elke
    Miesje

De kans is zeer groot aanwezig. Je hebt precies onbeschermde sex gehad in de 2 meest vruchtbare weken. Je kan testen vanaf het moment dat je verwacht weer ongesteld te moete worden.
    Afhankelijk van hoe jouw cyclus is, zou je dit wel kunnen inschatten. Heb je altijd een cyclus van ongeveer 30 dagen, test dan vanaf dag 30.

Succes.
    En als je niet zwanger wilt worden, gebruik dan iets (pil/condoom), dan hoef je ook geen stress te hebben over wel/niet zwangerschap, wel/geen morningafterpil halen, wel/geen abortus etc etc.

En niet onbelangrijk: een SOA lijkt me ook niet prettig. Vooral die waar je onvruchtbaar van kan worden zonder dat je het door hebt of waar je aan dood kan gaan.

Reageren
    telefoontje

niemand kan mij geloof ik helpen met de vraag wanneer ik een test kan gaan doen?
    ik bedoel dan wanneer ik een test kan gaan doen na de sex?

groetjes telefoontje

Reageren
    Miesje

Ik geef toch echt duidelijk aan wanneer je kan testen. Namelijk vanaf de dag dat je verwacht weer ongesteld te moeten worden!!! De exacte dag dat je sex hebt gehad maakt hiervoor niet uit (ja wel voor de bevruchting), maar je kan ongeveer 2 weken na de bevruchting testen. Als je dus weet wanneer je dus ongeveer vruchtbaar was, daarbij meegenomen wanneer je sex hebt gehad, dan tel je daar minimaal 14 dagen bij op en dan kan je testen.

Reageren
    vanessa

hallo allemaal

ik wil graag weten wat jullie hier van denken
    ik ben op 3 aug ongesteld geweest 3 dagen daarna 1 dag niet en weer 1 dag wel
    nu had de 16de sex gehad met mijn vriend
    sinds vorige week erg last van gevoelge borsten en tepels en duizeligheid misselijk ben ik soms maar het breekt niet door tot overgeven
    nu had ik vanmorgen beetje rozige afscheiding
    ik wil graag zwanger worden we zijn al 1.5 jaar bezig. heb al een dochtertje uit mijn vorige relatie.
    ik moet nog 3 dagen wachten om te testen en hou het haast niet uit of zouden jullie het nu al testen? misschien is er al voldoende hcg?

alvast bedankt

Reageren
    Silvia

Je zou kunnen testen maar de uitslag is als hij negatief is niet betrouwbaar.

Reageren
    dootje

hallo allemaal..
    ik drukte net op mijn onderbuik en ik ontdekte een bobbel….het zit boven mijn schaamstreek, onder mn navel…
    weet iemand wat dit kan zijn?

groetjes..

Reageren
    do

hallo dames,
    vandaag ben ik 3 dagen overtijd…heb op de dag dat mijn ms zou komen getest maar was negatief…miss te vroeg??
    verder heb ik last van lichte krampen in mijn onderbuik, meer witte vloed, en slaap ik meer als normaal….blijf smorgens lekker lang liggen…
    herkent iemand dit??

groetjes!

Reageren
    Anoniem

Lekker lang blijven liggen lijkt mij niet zozeer een kenmerk van een vroege zwangerschap als wel een kenmerk van vermoeidheid of luiheid. Ik zou over een paar dagen opnieuw testen.

Reageren
    denis

hoi allemaal net als telefoontje, ik wak op 30 juli ongesteld tot 2 aug(4dgen allen) en ik had sex met mijn vriendje 9 10 11 12 en 17 ik had kampjes rechts in mijn onderbuik 16 en 17(ik denk dat mijn eisprong was)sinds een paar weekjes later voel me anders ik heb hoofdpijn,plotsling veel slaap, als ik een beetje beweegt begint mijn hart snel te klopen ik voel me verstopt, en soms voel ik iets vreems in mijn buik net als bobbeltjes en soms een paar krampjes in mijn onderbuik en bovenbuik soms heb ik geen zin ik heb ook mood swing maar mijn vraag is ik moet weer ongesteld worden en deze laaste dagen heb ik veel hoofdpijn en aan mijn onder rug doet pijn kan deze symptomen van zwanger zijn of psm (menstruatie)?? oog ik heb een beetje wite slijm. en vandaag begint mijn borsten en buik te krabben maar ik heb geen laast van pijnelijke borsten…

ik ben heel beniewd dat ik zwanger bent of niet
    ik wil heel erg zwanger raken…

Reageren
    Zonnetje

Hoi Denis,

Het is n.a.v. je verhaal echt niet te zeggen of je zwanger bent. Je kwaaltjes kunnen vanalles zijn; en als je al zwanger bent (wat natuurlijk kan als je onveilig vrijt) is het nu nog veel te vroeg voor zwangerschapsverschijnselen. Vermoeidheid komt bijv. pas na zwangerschapsweek 6, uitzonderingen daar gelaten.

Ben je onlangs gestopt bent met anticonceptie, kunnen je klachten ook daarvan komen. In de volksmond noemt men dat ontpillen.

Ik kan je alleen maar adviseren te wachten tot je verwachte menstruatie en de dag erna een test te doen. Dan weet je het zeker.

Groeten!

p.s.
    Deze site wordt bezocht door ‘vrijwilligers’, soms duurt het wel een poosje voordat je vraag wordt beantwoord, hoor!

Reageren
Reageer op: Kan ik zwanger zijn?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.